هیمنه و ابهت پوشالی شاه مخلوع چیزی جز دست نشاندگی انگلیس نبود/ خاندان فراری باید تا ابد فراری باشند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماموستا امین راستی عالم برجسته اهل سنت کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: رضاشاه در اصل به قدرت رسیدن، فاقد پشتوانه مردمی بود و چون در دوران حکومتش نیز از مردم فاصله داشت و حتی با دشمنی‌هایش علیه اعتقادات مردم و ضربه زدن به دین، نفرت عمومی را برای خود خرید به همین دلیل بود که وقتی ماموران دولت انگلیس او را از ایران اخراج و به جزیره موریس و سپس به ژوهانسبورگ تبعید کردند، در ایران حتی یکنفر از مردم هم به حمایت از او برنخاست و همه خدا را شکر کردند که از شر یک دژخیم ضدمردم و ضددین خلاص شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی, کردتودی,
وی با بیان اینکه خاندان فراری پهلوی از پدر گرفته تا پسر باید تا ابد فراری باشند
,
 افزود: محمدرضا شاه مخلوع هم با گرفتار شدن در چنگ بیماری مردم‌گریزی و مردم‌ستیزی، به سرنوشت پدرش مبتلا شد و هنگامی که با گریه از ایران می‌رفت مردم در خیابان‌ها جشن گرفتند و پایکوبی کردند. این عامل مهم را در زوال خاندان پهلوی و ریشه‌کن شدن رژیم شاهنشاهی نباید از یاد برد.
,
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی با بهره‌مندی از پشتوانه مردمی، توانست در مقابل شورش‌های داخلی به وجود آمده توسط قدرت‌های خارجی به آمریکا بایستد، در جنگ تحمیلی 8 ساله که آنهم با اراده آمریکا بر ملت ایران تحمیل شد در برابر حزب بعث عراق و صدام جنایتکار بایستد، در برابر فشارهای سیاسی و تبلیغاتی غرب و تحریم‌های همه‌جانبه مقاومت کند و تنومند و قدرتمند به چهل و دو سالگی برسد.
,
ماموستا راستی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امام راحل دهه ها مبارزه، تبعید و زندان شدن را به جان خرید، ولی هرگز یک قدم از اراده و خواسته خود عقب ننشست.
,
امام جمعه موقت شهر سنندج ادامه داد: امام (ره) توسط رژیم ستم شاهی بسیار مورد اذیب و آزار قرار گرفت و بارها ایشان را به بهانه هایی مثل خرابکاری، تلاش برای تغییر رژیم ستم شاهی و... به عراق، ترکیه و فرانسه تبعید کرد، ولی این کارها نه تنها باعث خللی در وجود و اراده امام نشد، بلکه ایشان را مصمم تر از قبل می کرد.
,
ماموستا راستی ادامه داد: با آمدن امام خمینی (ره) و راحیه و شمیم انقلاب اسلامی، کاخ های زور و ستم به یکباره فرو ریخت و همه دیدیم که هیمنه و ابهت پوشالی شاه مخلوع که خود را ژاندارم منطقه می دانست، به یکباره از هم پاشید.
,
انتهای پیام/
]
ماموستا امین راستی عالم برجسته اهل سنت کردستان با بیان اینکه خاندان فراری پهلوی از پدر گرفته تا پسر باید تا ابد فراری باشند گفت: محمدرضا شاه مخلوع با گرفتار شدن در چنگ بیماری مردم‌گریزی و مردم‌ستیزی، به سرنوشت پدرش مبتلا شد و هنگامی که با گریه از ایران می‌رفت مردم در خیابان‌ها جشن گرفتند و پایکوبی کردند. این عامل مهم را در زوال خاندان پهلوی و ریشه‌کن شدن رژیم شاهنشاهی نباید از یاد برد.