عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای موفقیت مهمی برای ایران است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نیما سعیدی اقدم در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با بیان اینکه عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای از بسیاری جهات حائز اهمیت است، گفت:قطب‌های جدید قدرت همچون سازمان همکاری‌های شانگهای در شرایط جدید بین‌المللی شکل گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز ,

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه شکل گیری سازمان های جهانی مشترک المنافع، در مقابل نظام تک قطبی آمریکا قطب های جدیدی ایجاد کرده است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سازمان شانگهای نخستین سازمانی است که در مقابل آمریکا و در شرایط جدید بین المللی شکل گرفته است.

,

وی افزود: توزیع قدرت در نظم جدید جهانی بر مبنای ائتلاف‌ها و اتحادها است و در این نظم جدید جهانی، آمریکا به حاشیه رانده می شود و هژمونی خود را نیز از دست می دهد.

,

سعیدی اقدم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با عضویت دائمی در سازمان شانگهای با توجه به تحریم های ظالمانه، بهتر می تواند اهداف اقتصادی و تجاری اش را دنبال کند و از سوی دیگر عضویت ایران در این سازمان اثرگذاری جهانی آن را افزایش خواهد داد.

,

وی افزود: عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگهای از سوی دیگر ظرفیت‌های جدیدی را به خصوص در حوزه همکاری‌های امنیتی و بین‌المللی در اختیار ایران قرار می‌دهد که پیش از این سابقه نداشته است.

,

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی هم چنین با بیان اینکه از حضور و نفوذ «غرب» به ویژه آمریکا در سازمان همکار‌ی‌های شانگهای خبری نیست، تصریح کرد: این عضویت برای ایران به عنوان نخستین کشور خاورمیانه ای که به عضویت این سازمان درمی‌آید، یک موفقیت دیپلماتیک محسوب می‌شود و می تواند بر تصمیمات سیاسی کشورها برای افزایش مبادلات تجاری با ایران اثرات مثبتی داشته باشد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
سعیدی اقدم گفت: عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگهای از سوی دیگر ظرفیت‌های جدیدی را به خصوص در حوزه همکاری‌های امنیتی و بین‌المللی در اختیار ایران قرار می‌دهد که پیش از این سابقه نداشته است.