در صورت بازگشت ایران به تعهدات خود، واشنگتن نیز آماده بازگشت به برجام است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا سخنرانی امروز خود را در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود گفت که نشست امسال در شرایط مشکل عظیم شیوع کرونا و تبعات منفی آن و همزمان، فرصت‌های بزرگی برگزار می‌شود.
,
 
,
وی در سخنان خود اضافه کرد که جهان در آستانه دهه‌ای حساس قرار دارد که آینده را تعیین می‌کند و افزود که اگر جهان با هم همکاری کند، دنیا به سوی پیشرفت خواهد رفت.
,
 
,
رئیس جمهور آمریکا در خصوص جنگ افغانستان مدعی شد: با خاتمه جنگ افغانستان به تقویت همکاری با شرکایمان پرداختیم… با خاتمه جنگ ۲۰ ساله در افغانستان، ما در نظر داریم به همکاری با متحدانمان در مناطق مختلف جهان و تعامل با تمامی جهانیان بپردازیم.
,
 
,
وی افزود: طی ۸ ماه گذشته به گسترش همکاری با شرکائمان از جمله تقویت ناتو پرداخته ایم و به تعامل با اتحادیه اروپا باز گشته ایم.
,
 
,
رئیس جمهور آمریکا همچنین با تاکید بر لزوم بازگشت به رویکرد همکاری به جای یکجانبه گرایی در دوران گذشته آمریکا تاکید کرد: آمریکا به همکاری با نهادهایی مانند سازمان بهداشت جهانی بازگشته است.
,
 
,
بایدن تاکید کرد: هرگاه لازم باشد، آمریکا در چارچوب منافع مردم آمریکا به همکاری با متحدانش خواهد پرداخت.
,
 
,
«جو بایدن» بدون اشاره به تلاش کشورش در خصوص مانع تراشی در امور کشورهای غیرهمسو با سیاست‌های آمریکا در دسترسی به واکسن کرونا مدعی شد: از دسترسی جهانیان به امکانات بهداشتی در مقابله با کرونا حمایت کرده و می‌گوئیم باید نهاد جدیدی برای شناسایی و مقابله باشیوع بیماری‌های واگیردار در جهان ایجاد شود!
,
 
,
وی همچنین از طالبان خواست تا به حقوق بشر در افغانستان احترام بگذارد.
,
 
,
او همچنین از اعمال فشار طالبان بر مردم افغانستان انتقاد کرد و خواستار توقف این رفتار شد.
,
 
,
جو بایدن در خصوص سرزمین‌های اشغالی نیز گفت که معتقد است بهترین راه حل برای بحران غرب آسیا ایجاد کشور مستقل فلسطینی در کنار رژیم صهیونیستی است و افزود که این راه حل باید متضمن صلح و امنیت اسرائیل باشد!
,
 
,
این مقام آمریکایی در خصوص توافق هسته‌ای با ایران نیز گفت که ایالات متحده به بازگشت به برجام و همچنین جلوگیری ازدسترسی ایران به تسلیحات اتمی متعهد است.
,
 
,
وی در عین حال بار دیگر مدعی شد که در صورت بازگشت ایران به تعهدات برجامی خود، واشنگتن نیز آماده بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران است.
]
«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی امروز خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: با خاتمه جنگ افغانستان به تقویت همکاری با شرکایمان پرداختیم.