سازماندهی بیش از ۱۰۰۰ تیم تخصصی مقابله با کرونا در استان سمنان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در رابطه با اقدامات انجام گرفته توسط سپاه و بسیج در سطح استان سمنان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون گفت: با شیوع ویروس کرونا گروه های جهادی و بسیجی از قشرهای مختلف بسیج استان سمنان به سرعت وارد میدان شدند و به کمک بیمارستان ها، مراکز درمانی و کادر درمان و دانشگاه های علوم پزشکی شتافتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

خالقیان در ادامه از کمک رسانی بسیج طلاب جهت امور تدفین بیماران کرونایی خبرداد و افزود: در روزهای ابتدایی به علت ترس و وحشت ایجاد شده در جامعه و اینکه بیماران کرونایی همراهی نداشتند، این گروه از بسیجیان خدوم در این زمینه پیش قدم شده و با نیروهای شهرداری همراهی کرده و همچنین خانواده های آنها همدردی و تسلای خاطر می دادند.

,

وی به همراهی 3 هزار نیروی بسیجی برای بیماریابی سریع و فعال در سطح استان اشاره کرد و گفت: این بسیجیان با بهره گیری از ظرفیت شبکه بهداشت و درمان و به صورت محله محور بیماریابی و غربالگری های لازم را به انجام رساندند.

,

خالقیان از ایجاد چهار نقاهتگاه ویژه بهبودیافتگان کرونایی در استان سمنان خبرداد و اذعان کرد: این نقاهتگاه ها برای قرنطینه سازی بیماران کرونایی در 4 شهرستان در سطح استان به جهت همراهی با دانشگاه علوم پرشکی سمنان و شاهرود و کاهش حجم بیماران بستری دربیمارستان ها انجام گرفت.

,

وی در مورد اجرای طرح شهید سلیمانی در این استان بیان کرد: طرح شهید سلیمانی در استان سمنان از اواخر آبان ماه سال 99 آغاز شد و به مدد اجرای این طرح میزان موارد بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی 90درصد کاهش یافت.

,

خالقیان  با بیان اینکه هشت هزار بسیجی در سراسر استان سمنان در قالب این طرح همراهی و همکاری داشتند، افزود: حضور بسیجیان به خصوص جوانان برای مقابله با بیماری کرونا  از تهیه و توزیع ماسک تا ضدعفونی کردن حتی توزیع بسته‌ها و اقلام بهداشتی و تغذیه و از اقدامات قابل توجهی بوده و موجب دلگرمی مردم شد.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان از ایجاد تیم های مراقبتی و حمایتی و نطارتی و رصد و پایش در قالب طرح شهید سلیمانی خبردادو در توضیح فعالیت های تیم های مراقبتی عنوان کرد: 165 تیم مراقبتی فعال در سطح استان دو وظیفه مهم را بردوش داشتند از یک سو فعالیت در مراکز 16 ساعته شبکه های بهداشت و انجام تست ها رپید و بیماریابی سریع و فعال و ازسوی دیگر در گروههای 3 تا 5 نفره به صورت خانه به خانه به همراه پزشک و پرستار طرح بیمار یابی را انجام می دهند.

,

خالقیان از فعالیت 500پایگاه بسیج در قالب تیم های حمایتی خبرداد و اظهارکرد:این تیم ها وطیفه اهدای بسته های ارزاق و همچنین تهیه و توزیع غذای گرم و داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی را بردوش داشتند.

,

به گفته خالقیان 203 تیم  نظارتی در سطح استان فعالیت داشته و وظیفه کنترل و رصد میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف و مردم را در سطح جامعه  و اهدای ماسک صلواتی را در محلات و خیابان ها برعهده دارند.

,

خالقیان از رصد و پایش توسط 200تیم تخصصی مربوطه خبرداد و گفت: بسیجیان در قالب این تیم ها آمار و ارقام افراد کرونایی در محلات را پیگیری کرده و بانک های اطلاعاتی تشکیل شده را در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار می دهند.

,

وی همچنین از گام دیگر در طرح شهید سلیمانی جهت کنترل اپیدمی ویروس کرونا در سطح جامعه از طریق کمک به واکسیناسیون و ایجاد6 مراکز مربوطه خبرداد و تصریح کرد: این مراکز در حال تزریق روزانه دوهزار دوز واکسن هستند و این توان وظرفیت تزریق روزانه 10هزار دوز نیز وجود دارد.

,

وی درنهایت اذعان کرد: سپاه استان سمنان توان و ظرفیت خودرویی لازم برای ایجاد واکسیناسیون سیار را نیز دارد و این امکان برای افرادی که از واکسیناسیون جامانده و یا توان حضور در مراکز را ندارند مهیا شده است.

,

انتهای پیام/

]
علی خالقیان از ایجاد تیم های مراقبتی و حمایتی و نطارتی و رصد و پایش در قالب طرح شهید سلیمانی خبرداد و گفت: به مدد طرح شهید سلیمانی تعداد بیماران بستری و فوتی به تعداد قابل توجهی کاهش یافته است.