واردات برنج تا پایان فصل کشت آزاد نمی‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد سعادتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت غلات، ​آرد و نان با بیان اینکه کمبودی در حوزه برنج خارجی وجود ندارد، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی ها، برنج تولید داخل کاهش ۱۸ درصدی داشته است، اما با عرضه برنج خارجی به بازار سعی بر این است که این کمبود جبران شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی اضافه کرد: براساس قانون در زمان کشت برنج داخلی، واردات ممنوع است و تنها از محل ذخایر راهبردی برنج خارجی وارد بازار می‌شود که در این مورد نیز کمبودی وجود ندارد و براساس قانون این ممنوعیت واردات تا زمان مقرر ادامه می‌یابد.
,
 
,
 ساداتی نژاد گفت: در حوزه کالا‌های اساسی همه تلاش بر این است که آرامش به بازار بازگردد و هیچ کمبودی در خصوص تامین انواع کالا‌های اساسی وجود ندارد ضمن اینکه تمام تلاش خود را می‌کنیم که این موضوع تداوم داشته باشد.
,
 
,
وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت غلات، ​آرد و نان که ۷۰ شرکت در آن دستاورد‌های خود در حوزه ماشین آلات تولید آرد، نان و غلات به نمایش گذاشتند گفت: چنین نمایشگاهی می‌تواند عرصه‌ای باشد برای آن که صنعتگران این عرصه بتوانند دستاورد‌های خود را به نظاره و رقابت بگذارند.
,
 
,
ساداتی نژاد افزود: شرکت‌های مختلف در این حوزه دستاورد‌های مناسبی دارند که دارای استاندارد‌های بین المللی و قابل رقابت با انواع خارجی است.
,
 
,
انتهای پیام
]
وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به احتمال واردات برنج قبل از پایان فصل برداشت برنج گفت: براساس قانون در زمان کشت برنج داخلی، واردات ممنوع است و تنها از محل ذخایر راهبردی برنج خارجی وارد بازار می‌شود.