آزادسازی ۲۷۰۰ کیلومترمربع در جریان عملیات «فجر الحریة» طی ۴۸ ساعت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از المسیره، نیروهای مسلح یمن از انجام عملیات فجر آزادی که طی آن این نیروها موفق به آزادسازی مناطق الصومع، مسوره و مکیراس در استان البیضا در مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ کیلومتر شدند، خبر دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: به ملت عزیزمان عید انقلاب آزادی و استقلال ۲۱ سپتامبر را تبریک می‌گوئیم. نیروهای ما موفق به آزادسازی مناطق باقیمانده تحت اشغال متجاوزان و مزدوران در استان البیضاء در جریان عملیات فجر الحریه (طلوع آزادی) شدند.

,

وی افزود: فجر الحریه در وهله اول باقیمانده مراکز وابسته به القاعده و داعش مرتبط با ائتلاف متجاوز را هدف قرار داد. نیروهای ما موفق به آزادسازی الصومعه، مسوره و بخش‌هایی از منطقه مکیراس به مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ کیلومتر مربع طی ۴۸ ساعت شدند. و این پس از آن رخ داد که قبلاً نیروهای مسلح یمن موفق به پاکسازی مناطق مختلفی که تحت اشغال عناصر تکفیری به عنوان مراکز آموزشی و مراکزی برای غارت و چپاول و حمله به شهروندان بود، شده بودند و امروز نیروهای ما با حمایت قبایل البیضاء و غیورمردان موفق به کامل کردن مأموریت شدند.

,

طی ۴۸ ساعت نسخه تکفیری‌ها پیچیده شد

,

وی افزود: در جریان عملیاتی که فقط ۴۸ ساعت به طول انجامید مناطق الصومعه، مسوره و بخشهایی از منطقه مکیراس در مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ کیلومتر آزاد شد و نیروهای ما با توکل بر خداوند مراکز دشمن را در این مناطق هدف قرار دادند و موفق به وارد کردن تلفات و خسارات سنگینی به دشمن شدند و منطقه را به طور کامل آزاد کردند.

,

سریع با اشاره به حمله هوایی گسترده ائتلاف تحت سرکردگی ریاض از عناصر تکفیری و تلاش برای توقف حملات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، تاکید کرد: نیروهای ما در جریان پیشروی برای غلبه بر عناصر تکفیری با بیش از ۳۰ حمله هوایی ائتلاف سعودی به منظور ممانعت از پیشروی نیروهای ما روبرو شدند.

,

نقش بارز یگان پهپادی و موشکی

,

وی با اشاره به نقش بارز یگان موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن افزود: یگان موشکی و پهپادی ما ۱۰ عملیات انجام دادند و مواضع دشمن را در جریان عملیات طلوع آزادی هدف قرار دادند. با این عملیات منحصر به فرد استان البیضاء به شکل کامل آزاد شد.

,

هلاکت، زخمی شدن و اسارت دهها تکفیری

,

سریع گفت: در جریان عملیات فجر الحریه قریب به ۲۳۰ عنصر تکفیری و عناصر مزدور وابسته به متجاوزان کشته و زخمی و اسیر شدند. در جریان عملیات طلوع آزادی بیش از ۷۰ تکفیری کشته و ۱۲۰ نفر دیگر زخمی و ۴۰ نفر هم اسیر شدند.

,

وی افزود: نیروهای ما موفق به آزادکردن برخی از شهروندانی شدند که در بند عناصر تکفیری بودند. به محض آزادسازی این مناطق، نهادهای مربوطه و در رأس آنها مقامات محلی اقدام به عادی سازی اوضاع در کنار نیروهای مسلح کردند. در حال حاضر ساکنان البیضاء به همراه برادران خود در ارتش و کمیته‌های مردمی از مناطق خود حفاظت می‌کنند.

,

سریع از نقش قبایل البیضاء و شیوخ و دیگر شخصیت‌های اجتماعی و شهروندان در این نبرد ملی سرنوشت ساز خبر داد و گفت: درود بر ساکنان البیضاء و قبایل آن به خاطر مواضع اصیلشان و جانبداری همیشگی از حق و ملت و کشور یمن. ما به انجام وظیفه دینی و ملی خود ادامه می‌دهیم و به روند جهادی تا پیروزی و سربلندی و عزت و کرامت برای کشورمان ادامه می‌دهیم.

,

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ما در راستای عمل به رهنمودهای رهبرمان عمل کرده و همه کشور را آزاد خواهیم کرد و همه مناطق تحت اشغال ائتلاف سعودی را بازپس خواهیم گرفت. ما در راستای سربلندی کشورمان حرکت می‌کنیم تا آزاد و مستقل باشد و زیر یوغ اشغالگران و قیمومیت نرود. ما در کنار ملت عزیز و بزرگوار یمن خواهیم بود و به مسیر خود در مقابله با دشمن و یاری موضوعات امت اسلامی ادامه خواهیم داد.

,

انتهای پیام/

]
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آزادسازی مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ کیلومتر مربع در جریان عملیات طلوع آزادی در استان البیضاء خبر داد.