عدالت آموزشی در همه مدارس لرستان برقرار شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی صبح امروز در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه دخترانه شاهد خرم آباد، اظهار داشت: سال تحصیلی برای کشور ما همیشه همراه است با گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس، دفاعی که دانش آموزان و معلمان نقشی مهم داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و دینی است و نهاد آموزش و پرورش در پیدایش انقلاب اسلامی نقش ستودنی داشت به طوری که در مقاطع مختلف نقش خود را ایفا کردند و گواه آن ۳۶ هزار شهید دانش آموز و صدها معلم شهید در دوران دفاع مقدس بوده است.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: راه ارتقای فرهنگی و پیشرفت در همه زمینه ها از درون آموزش و پرورش می گذرد و هر جامعه ای برای آنکه به رشد و بالندگی برسد نیازمند بایدها و نبایدهایی است که از درون آموزش و پرورش و از جایگاه تعلیم و تربیت برمی خیزد.

,

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران برای گسترش آموزش و پرورش تلاش های فروانی شده ولی عمق کار وسیع و میدان برای عرصه های خدمت گسترده است خصوصا در استان ما نیازمند عرصه های خدمت  بیشتری است و باید خدمات بیشتری در آموزش و پرورش به آن پرداخته شود.

,

وی بیان کرد: هنوز مدارس روستایی وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است و از کمبود تجهیزات رنج می برند، همچنین سطح مدارس حاشیه شهرها با مدارس دیگر متفاوت است که باید عدالت آموزشی با تلاش و دریافت اعتبارات برقرار شود.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: هم مدیران بخش های اجرایی و هم نمایندگان تلاش کنند تا در استان برای رفع این کمبودها به یک نقطه قابل قبولی برسیم.

,

حجت الاسلام شاهرخی گفت: برنامه نویسان آموزش و پرورش در سطح کلان و استان به جهت ظرفیت هایی که بیرون از این نهاد هستند و یا ظرفیت های داخل این نهاد توجه کنند و بررسی شود که شاخص های یک مدرسه موفق چیست و به سمت این شاخص ها حرکت شود.

,

وی اظهار داشت: بررسی شود که در باب سند تحول بنیادین چه میزان پیشرفت داشتیم و باید شاخص ها تعیین شود و برای هر مدرسه شاخص هایی تعیین شود و با استفاده از اسناد و سند تحول بنیادین می توان از ظرفیت فرهیختگان و برجستگان، این برنامه را بومی سازی کرد و اگر تعلیمی باشد و تربیتی نباشد، نتیجه ای ندارد.

,

انتهای پیام/

]
حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه باید عدالت آموزشی در همه مدارس برقرار شود، گفت: هنوز مدارس روستایی نیازمند توجه ویژه است و از کمبود تجهیزات رنج می برند.