شروع سبز بازار سهام در پاییز؛ شاخص بورس کانال ۱.۴ میلیون واحدی را پس گرفت / ۲۵.۸ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام در حالی هفته آخر تابستان را قرمزپوش به پایان رسانده بود که امروز و در نخستین روز معاملاتی پاییز، سبزپوش شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاملات امروز با گرایشی مثبت آغاز شد و افت عرضه محسوس بود؛ این در حالی است که در دو هفته گذشته بازار سرمایه با فشار فروش مواجه بود به طوری که در هفته گذشته افت ۱۰۱ هزار واحدی ( ۶.۸۴ درصد) شاخص بورس ثبت شده بود.

,

امروز و در نخستین روز هفته شاخص کل و هم وزن بورس و شاخص فرابورس مثبت و صعودی بودند به طوری که از ۳۴۶ نماد معامله شده در بورس قیمت پایانی ۲۷۸ سهم مثبت و در ۶۵ سهم منفی شد؛ در فرابورس هم از ۱۴۵ نماد معامله شده قیمت ۱۰۷ سهم  مثبت و ۳۷ سهم منفی بود.

,

 

,

معامله گران امروز در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) بیش از ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۶۶ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

, معامله گران امروز در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) بیش از ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۶۶ میلیون سهم و اوراق مالی بود.,

ارزش کل معاملات بازار سهام به بیش از ۲۵ هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۷۱۱۴ میلیارد بود. حقیقی‌ها امروز حدود ۲۷۵ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.

,

 

,

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۳۵ هزار و ۶۵۳ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۱۰۴ واحد ایستاد. شاخص هم وزن هم با ۷۴۴۲ واحد مثبت عدد ۴۲۲ هزار و ۹۴۱ واحد را ثبت کرد.

, شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۳۵ هزار و ۶۵۳ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۱۰۴ واحد ایستاد. شاخص هم وزن هم با ۷۴۴۲ واحد مثبت عدد ۴۲۲ هزار و ۹۴۱ واحد را ثبت کرد.,

معامله گران در بورس با انجام یک میلیون و ۲۱۸ هزار معامله بیش از ۷ میلیارد و ۳۲ میلیون سهم و اوراق مالی را دست به دست کردند که ارزش آن بالغ بر ۶۲۶۶ میلیارد تومان شد.

,

نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، گسترش نفت و گاز، پارسیان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین

,

 

,

شاخص کل فرابورس ایران هم با ۲۹۳ واحد افزایش به ۲۰ هزار و ۸۵۷ واحد رسید.

, شاخص کل فرابورس ایران هم با ۲۹۳ واحد افزایش به ۲۰ هزار و ۸۵۷ واحد رسید.,

معامله گران در فرابورس بیش از ۳ میلیارد و ۴۳۴ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۹۴۲ هزار معامله و به ارزش بیش از ۱۹ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان را دادوستد کردند.

,

نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه گذاری صبا تامین و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند و در مقابل نمادهای بیمه پاسارگاد و فرابورس ایران با بیشترین اثر منفی مانع رشد بیشتر شاخص فرابورس شدند.

,
 
,
 
,
انتهای پیام
]
بازار سهام، فصل پاییز را سبزپوش آغاز کرد و شاخص کل بورس با ۳۵ هزار و ۶۵۳ واحد رشد دوباره به کانال ۱.۴ میلیون واحدی صعود کرد.