آغاز طوفانی پاییز در گلستان/ امیدواری مردم به تداوم بارش‌ها
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، بالاخره پائیز آن روی خوش خود را نشان داد و در آغازین روزهای فصل سوم سال مردم استان گلستان شاهد یک روز پربارش از رحمت الهی هستند، سیگنال‌هایی که خبر از تداوم خشکسالی می‌دادند امروز مختل شد و حالا چشمان مردم به آسمان خیره شده تا شاهد تداوم این روزهای پربرکت باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بغض آسمان شکست و فصل پائیز به برکت باران رحمت الهی نوید روزهای خوش را می‌دهند، بارش باران هم اکنون اقصی نقاط مختلف استان گلستان را درنوردیده است.

,

البته بارش‌های پائیزی به همراه باد شدید باعث شکستن برخی درختان، قطعی برق و خسارت‌هایی در برخی نقاط استان شده است.

,

هواشناسی استان اعلام کرده است که با تقویت جریانات شمالی ابتدا شاهد وزش باد نسبتا شدید و در برخی نقاط پدیده گرد و غبار و خاک، رعد و برق، کاهش دما و در ارتفاعات شاهد مه هستیم، طی این مدت مناطق کوهپایه ای و کوهستانی بارش بهتری را خواهند داشت و فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان ادامه دارد.

,

بنابراین احتمال آبگرفتگی برخی معابر و همچنین بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست و مردم باید از رفتن به حواشی رودخانه‌ها پرهیز کنند.

,

با آغاز بارش ها معابر شهری دچار آبگرفتگی شده و تردد خودروها را کند کرده است. از روز دوشنبه تا چهارشنبه جوی نسبتا آرام در استان گلستان پیش بینی شده است.

,

رئیس گروه پیش بینی و هشدارهای جوی اداره کل هواشناسی گلستان گفت: با نفوذ زبانه های سامانه پرفشار و در پی آن شمالی شدن جریانات شاهد افزایش ابر، کاهش دما و بارش باران در استان هستیم.

,

محمود محمدقلی پور افزود: از روز گذشته با تقویت سامانه بارشی، بر شدت بارندگی افزوده شده و هم اکنون در شهرهای مختلف به خصوص در نواحی کوهپایه ای و کوهستانی شاهد بارش باران هستیم.

,

وی تأکید کرد: با فعالیت این سامانه احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.

,

طبق گفته محمدقلی پور با عبور سامانه بارشی از روز دوشنبه تا عصر روز چهارشنبه هوای استان نسبتاً آرام خواهد بود

,

انتهای پیام/

]
بعد از گذشت چهار روز از فصل زیبای پائیز شاهد بارش رحمت الهی در استان گلستان هستیم، فصل هزار رنگ با آغاز طوفانی به استقبال مردم آمد.