۷۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان زنجان واکسینه شده‌اند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان امروز در یکصد و شانزدهمین جلسه ستاد کرونا استان زنجان با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: علی‌رغم اینکه شرایط خوبی در پیک چنجم نسبت به پیک چهارم داشتیم اما میزان موارد مثبت تست‌های pcr بالا بوده و نشان می‌دهد که چرخش ویروس هنوز از تب و تاب نیفتاده و این خطرناک‌ترین موضوعی است که چاره آن فقط رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا چرخش شدیدی دارد که با غفلت از آن دچار مشکل خواهیم شد.

,

حقیقی با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون کرونا درا ستان زنجان گفت: استان زنجان از ابتدا تاکنون شرایط خیلی بهتری نشبت به جمعیت استان در واکسیناسیون کرونا فرهم کرده و هم‌اکنون ظرفیت تزریق روزانه 40 هزار دُز واکسن کرونا در سطح استان را دارد.

,

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه تمام افرادی که فراخوان داده شده باید نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند، اظهار کرد: تزریق افراد بالای 15 سال در کل کشور و به تبع آن در استان زنجان صورت می‌پذیرد و نوبت واکسن هر فردی که فرا رسیده باید نسبت به این مهم اقدام کند.

,

وی با بیان اینه خوشبختانه شرایط آرامی در مراکز تجمیعی واکسیناسیون برقرار است و واکسیناسیون شهروندان در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: مراکزی که فعالیت آن‌ها تا ساعت 12 شب است، 20 درصد به مراجعه‌کنندگان آن افزوده شده و شایسته است که زمان فعالیت مراکز تجمیعی در زنجان و سایر شهرها به‌ویژه ابره، خدابنده و خرمدره نیز افزایش یابد.

,

استاندار زنجان تاکید کرد: دلایل و آسیب‌های موجود در شهرستان‌هایی که وضعیت آن‌ها در پیک پنجم نسبت به چهارم افزایشی بوده باید توسط دانشگاه علوم پزشکی استان بررسی و رفع شود.

,

وی با بیان اینکه هدفگذاری در سطح کشور مبنی بر پوشش 70 درصدی واکسیناسیون تا هفته آینده است، تصریح کرد: استان زنجان امروز به پوشش 70 درصد واکسیناسیون رسیده اما هدف اصلی، پوشش کامل جمعیت هدف ظرف 10 روز آینده است.

,

حقیقی با بیان اینکه رسیدن به پوشش کامل واکسیناسیون جامعه هدف، نیاز به چند اقدام دارد، افزود: تامین امکانات لازم و افزایش مراکز تجمیعی و ساعت فعالیت آن‌ها، شدت بخشیدن به سرعت واکسیناسیون توسط شبکه بهداشت استان و استقبال مراجعه‌کنندگان از واکسیناسیون از مهمترین اقدامات هستند.

,

استاندار زنجان گفت: آخرین وضعیت واکسیناسیون کارکنان دستگاه‌های اجرایی نیز ظرف 24 ساعت آینده باید به تایید مدیرکل دستگاه مربوطه رسیده و توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و بر اساس کد ملی کارکنان، تطبیق داده شود و در صورت عدم تزریق واکسن، مدیر دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد.

,

وی با اشاره به وضعیت مطلبو استان در پیک پنجم کرونا نسبت به پیک چهارم اظهار کرد: این اتفاق مبارک نشان می‌دهد که فشارهای خُردکننده‌ای بر روی کادر بهداشت و درمان و مدیریت استان وارد شده چرا که سد رعایت پروتکل‌های هبداشتی شکسته شده و جهت ترمیم این سد، میزان رعایت پروتکل‌ها باید به بالای 90 درصد برسد.

,

حقیقی با بیان اینکه اگر میزان رعایت پروتکل‌ها 90 و یا ختی 80 درصد بود، وضعیت استان در پیک پنجم خیلی بهتر می‌شد، تصریح کرد: هم‌اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر از 60 درصد است که به شدت آسیب‌پذیر بوده و نمی‌توان سد کرونا را شکست.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا مورد تایید رهبر معظم انقلاب بوده و شخص ایشان رعایت می‌کنند، گفت: از تمام مردم و هیئات مذهبی استان زنجان خواهش می‌کنم که شرایط را مراعات کرده و جهت جلوگیری از ایجاد فاجعه در ایام اربعین تجمع نکنند.

,

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان، نحوه اجرای محدودیت‌های هوشمند را بررسی و به ستاد کرونا استان ارائه دهند تا بتوان محدودیت‌ها را هوشمندتر کرد.

,

, ,

*‌ کارهای بزرگی با همدلی در کنار هم برای مقابله با کرونا می‌توان انجام داد

, *‌ کارهای بزرگی با همدلی در کنار هم برای مقابله با کرونا می‌توان انجام داد, *‌ کارهای بزرگی با همدلی در کنار هم برای مقابله با کرونا می‌توان انجام داد,

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به 3 گزارش استان زنجان که در هفته‌های اخیر در ستاد ملی کرونا ارائه شده است، گفت: در سطح ملی و با دید کارشناسی به این مسائل نگاه شده و قدردانی مسئولان ملی و رئیس‌جمهوری از استان زنجان نشان می‌دهد که کار تیمی چه نتایجی در سطح ملی می‌تواند داشته باشد و نشان می‌دهد که کار تیمی به صورت همدل و در کنار هم کار بزرگی را صورت می‌دهد.

,

وی با بیان اینکه راه طولانی برای مدیریت و مقابله با کرونا در پیش داریم، اظهار داشت: زنجان همچنان با این همدلی و همبستگی می‌تواند قدم‌های بزرگی برداردو نمونه عملی برای مقابله و کنترل بیماری باشد.

,

قزلباش با بیان اینکه روند کاهشی بیماری در استان زنجان با شیب ملایم است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 399 بیمار در مراکز درمانی استان زنجان بستری هستند و امیدواریم طی هفته جاری و هفته آینده روند کاهشی را داشته باشیم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: تاکنون بیش از 511 هزار تست سرپایی و بیش از 33 هزار تست برای بیماران بستری در سطح استان انجام شده و میزان مراجعات به مراکز 16 ساعته از 14 هزار نفر در هفته چهارم شهریور به 12 هزار نفر در هفته گذشته رسیده است.

,

وی گفت: هم‌اکنون شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سلطانیه، ایجرود، ماهنشان و طارم در وضعیت زرد قرار دارند اما راه طولانی برای مقابله با کرونا داریم و راهی که شروع شده می‌تواند به بهبود وضعیت کرونایی شهرستان‌ها کمک کند.

,

قزلباش با اشاره به واکسیناسیون افراد بالای 18 سال اظهار داشت: تا 3 مهرماه 69 درصد از افراد بالای 18 سال استان واکسینه شده‌اند و یکی از اهداف، رسیدن به 70 درصد واکسیناسیون بود که امروز به این عدد می‌رسیم و جزء چند استان کشور هستیم که بالاترین میزان واکسیناسیون را داشته‌ایم اما راه طولانی برای رسیدن به 90 درصد واکسیناسیون داریم.

,

وی با بیان اینکه در میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کل کشور مشکل داریم، ابراز کرد: هم‌اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن در سطح استان زنجان 55.64 درصد است.

,

انتهای پیام/

]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: یکی از اهداف، رسیدن به ۷۰ درصد واکسیناسیون بود که امروز به این عدد می‌رسیم و جزء چند استان کشور هستیم که بالاترین میزان واکسیناسیون را داشته‌ایم.