پیش‌بینی ورود ۱۳۰هزار زائر از مرز مهران/ زائران دغدغه جابجایی نداشته باشند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، مرز زمینی مهران به عنوان مرز اصلی برگشت زائران کربلای معلی انتخاب شده و به طور شبانه روز در خدمت زائران اربعین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار ,

هرچند از دیروز آرام آرام موج بازگشت زائران اربعین به داخل کشور آغاز شده اما طی امروز و فردا موج برگشت زائران افزایش خواهد یافت.

,

بر همین اساس پایانه مرزی مهران به صورت شبانه روز آماده خدمت رسانی به زائرانی است که وارد کشور ایران خواهند شد، تمهیدات لازم نیز برای بازگشت زائران اندیشیده شده است.

,

موکب‌های پذیرایی و آشپزخانه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و فردا با اوج کار خود مواجه خواهند شد. ناوگان حمل و نقل عمومی با حداکثر توان خود پای کار هستند.

,

پیش‌بینی ورود ۱۳۰ هزار نفر از زائران اربعین از طریق مرز مهران به کشور

,

استاندار ایلام نیز در نشست ستاد اربعین، بر آمادگی کامل دستگاه‌های لشکری، کشوری و خدمات رسانی برای بازگشت زائران اربعین از مرز مهران تاکید کرد و گفت: تمهیدات لازم نیز در این راستا اندیشیده شده است.

,

محمد نوذری افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۳۰ هزار نفر از زائران در مسیر بازگشت از محل مرز مهران وارد کشور شوند.

,

استاندار ایلام با تمجید از خدمات همه دستگاه‌ها خاصه نیروی انتظامی ابراز داشت: طی روزهای آینده با حجم زیادی از زائران عتبات‌عالیات روبرو خواهیم شد و همه باید برای سهولت انتقال این زائران به شهرهای خود، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

,

تردد 45 هزار زائر تاکنون از مرز مهران

, تردد 45 هزار زائر تاکنون از مرز مهران, تردد 45 هزار زائر تاکنون از مرز مهران,

مجید کاکی فرماندار مهران  با بیان اینکه مرز مهران کماکان به روی زائران و مسافران بسته است گفت: از هموطنان می‌خواهیم به مهران و استان ایلام مراجعه نکنند.

, مجید کاکی فرماندار مهران  با بیان اینکه مرز مهران کماکان به روی زائران و مسافران بسته است گفت: از هموطنان می‌خواهیم به مهران و استان ایلام مراجعه نکنند.,

وی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار نفر از مرز مهران عودت داده شده‌اند افزود: تا روز گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و امروز نیز یکهزار و ۵۰۰ نفر در این مرز عودت داده شده‌اند.

,

فرماندار مهران گفت: هم‌اکنون در شهر مهران حدود ۸ هزار نفر از مشتاقان ابا عبدالله‌الحسین (ع) حضور دارند که در انتظار بازگشایی مرز هستند اما باز شدن مرز منوط به موافقت طرف عراقی است.

,

کاکی تصریح کرد: همچنان مرز مهران برای خروج زوار بسته است و اجازه هیچ گونه خروجی از این مرز به مسافران و زائران داده نمی‌شود. 

,

وی با بیان اینکه مرز بین‌المللی مهران تنها برای بازگشت زائران باز شده است تاکید کرد: تمامی تمهیدات برای بازگشت زوار در این مرز بین‌المللی اندیشیده شده است و تاکنون ۴۵ هزار مسافر اتباع ایرانی و خارجی تا امروز از مرز بین‌اللملی مهران تردد کرده‌اند.

,

فرماندار مهران گفت: همچنین در این مدت ۳۰ هزار ایرانی، ۷ هزار تبعه عراقی از مرز مهران خارج و ۵ هزار زائر ایرانی و ۳ هزار زائر خارجی هم به کشور داخل شده‌اند.

,

زائران دغدغه جابجایی نداشته باشند

, زائران دغدغه جابجایی نداشته باشند, زائران دغدغه جابجایی نداشته باشند,

امروز یک هزار دستگاه اتوبوس در شهر مهران برای انتقال زائران به اقصی و نقاط کشور مستقر شده است.

,

مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری کشور اظهار داشت: زائران کم کم از سفر کربلا برگشته و عازم شهر و دیار خود می‌شوند، بر همین اساس وسایل حمل و نقل عمومی برای انتقال زائران به اندازه کافی وجود دارد.

,

داریوش باقر جوان با اعلام این حبر گفت: ناوگان جمل و نقل به اندازه کافی برای انتقال زائران در نظر گرفته شده و قطعاً هر تعداد ورود زائر به کشور وجود داشته باشد، زائران بدون دغدغه جابجا می‌شوند.

,

استقرار ۷۰ تیم گشتی پلیس راه در محورهای ارتباطی استان ایلام

, استقرار ۷۰ تیم گشتی پلیس راه در محورهای ارتباطی استان ایلام, استقرار ۷۰ تیم گشتی پلیس راه در محورهای ارتباطی استان ایلام,

  کهزادی رئیس پلیس راه ایلام  اظهار داشت: واحدهای گشتی پلیس راه برای خدمات رسانی به زائران در محورهای مواصلاتی حضور فعال دارند.

,

ابوالفضل کهزادی افزود: تعداد ۷۰ تیم گشتی از سایر پلیس راه‌های کشور در اختیار استان ایلام قرار داده شده و آمادگی این را داریم که در طول محورهای مواصلاتی استان نظم ترافیکی را برقرار کنیم.

,

وی گفت: تیم‌های گشتی در تمامی محورهای استان مستقر هستند و آماده ارائه خدمات رسانی به زائران است.

,

فعالیت موکب ها در مرز مهران

, فعالیت موکب ها در مرز مهران, فعالیت موکب ها در مرز مهران,

مدیر عامل بنیاد کرامت آستان قدس رضوی اظهار کرد: با توجه به بازگشت زائران اربعین به کشور از مرز مهران، لذا در مرز و در شهر مهران موکب امام رضا (ع) از دو روز گذشته مشغول ارائه خدمت و توزیع غذای گرم برای زائران است.

,

محمدحسین استادآقا عنوان کرد: بر همین اساس روزانه ۱۶ هزار پرس غذای گرم در بین زائران حسینی توزیع می‌شود.

,

وی گفت: این خدمت رسانی تا روز جمعه که موج بازگشت زائران اربعین است، ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
مرز مهران در حال حاضر پذیرای بازگشت زائران اربعین حسینی است تمهیدات لازم توسط مسئولان برای بازگشت زائران در مرز بین المللی مهران اندیشیده شده است.