آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا در آمریکا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "جو بایدن" رییس جمهوری آمریکا که 78 سال سن دارد دیروز در کاخ سفید دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرد و از شهروندان آمریکایی واجد شرایط درخواست کرد که دوز سوم خود را دریافت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
شهروندان آمریکایی بالای 65 سال و یا بیماران خاص و افرادی که در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند از جمله کادر درمان، واجد شرایط دریافت دوز سوم واکسن کرونا هستند.
,
 
,
واجدان شرایط باید دستکم 6 ماه از زمان تزریق دوز دوم واکسنشان گذشته باشد.
,
 
,
واکسن های فایزر و مودرنا برای تزریق به عنوان دوز سوم از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفته و درباره واکسن جانسون هم تحقیقات ادامه دارد.
,
 
,
بایدن دیروز از شهروندان آمریکایی واجد شرایط درخواست کرد که حتما دوز سوم خود را بزنند. او گفت همسرش جیل بایدن هم به زودی دوز سوم خواهد زد.
,
 
,
در 9 ماه گذشته 77 درصد از شهروندان آمریکایی دستکم یک دوز واکسن کرونا تزریق کرده اند و 22 درصد نیز واکسن نزده اند؛ اقلیت قابل توجهی که از نظر دولت آمریکا با نزدن واکسن جان خود و دیگر شهروندان آمریکایی را به خطر انداخته و مانع پایان چرخه انتقال ویروس می شوند.
,
 
,
دولت ژاپن نیز از هفته گذشته تزریق دوز سوم واکسن کرونا را به شهروندان بالای 65 سال و افراد در معرض خطر بیماری آغاز کرده است.
,
 
,
تزریق دوز سوم واکسن در کشورهای توسعه یافته و مرفه در حالی است که بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی واکسیناسیون کرونا در بیش از 100 کشورفقیر و کمتر برخوردار، بسیار کند بوده و هنوز مراحل آغازین خود را نیز طی نکرده است.
,
 
,
این شکاف در واکسیناسیون سبب می شود چرخه انتقال ویروس همچنان فعال بوده و جهش های ویروسی خطر بی اثر سازی واکسن های ساخته شده را در پی داشته باشد.
,
انتهای پیام/
]
تزریق دوز سوم (بوستر دوز) واکسن کرونا به شهروندان آمریکایی بالای 65 سال و افراد در معرض خطر بیماری آغاز شده است.