حُسن همسایگی و همجواری را رعایت کنید/ حضور رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهیم کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مطالب بیان شده از سوی رییس جمهوری آذربایجان در فضای رسانه‌ای اظهار داشت: در حالی که روابط خوب و محترمانه‌ای میان دو کشور وجود دارد و مسیرهای معمول ارتباطات میان دوطرف در بالاترین سطح وجود دارد، بیان آن به این شیوه مایه تعجب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این زمینه و موضوعات دیگر مرتبط با آن در دیدار دو وزیر امور خارجه در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، رایزنی‌های جدی و دقیقی صورت گرفت و توافق شد در یک بستر مناسب این گفت وگو ها ادامه پیدا کند.
 
خطیب زاده در ادامه خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران همواره مخالفت خود با هرگونه اشغال سرزمینی را اعلام داشته و بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورها و مرزهای شناخته شده بین المللی تاکید کرده است. ضمن آنکه رعایت حسن همسایگی و همجواری از مهمترین موضوعاتی است که انتظار می‌رود از سوی همه همسایگان مورد توجه قرار گیرد.

,
,
,

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در خصوص رزمایش انجام شده از سوی کشورمان در مناطق مرزی شمال‌ غرب تاکید کرد: این یک موضوع حاکمیتی است و برای آرامش و ثبات کل منطقه انجام می‌شود. البته روشن است که جمهوری اسلامی ایران، حضور هر چند نمایشی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد و در این رابطه هر اقدامی را که برای امنیت ملی خود لازم بداند انجام خواهد داد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه برگزاری رزمایش در مناطق مرزی شمال غرب یک موضوع حاکمیتی است که برای آرامش و ثبات کل منطقه انجام می شود، تاکید کرد: جمهوری اسلامی حضور رژیم صهیونیستی را در نزدیکی مرزهای خود تحمل نخواهد کرد و هر اقدامی برای امنیت خود لازم بداند انجام خواهد داد.