خروج کامل استان مرکزی از وضعیت قرمز کرونایی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ طبق تازه‌ترین اعلام سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در رنگ‌بندی کرونایی ۷ شهرستان‌ استان مرکزی نارنجی، پنج شهرستان زرد و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و آبی قرار ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب, .,

بر اساس رنگ‌بندی جدید سامانه ماسک وزارت بهداشت، شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین، محلات، دلیجان، فراهان و شازند در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

, .,

همچنین شهرستان‌های زرندیه، آشتیان، خنداب، کمیجان و تفرش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

, .,

بدین ترتیب همه ۱۲ شهرستان استان مرکزی بعد از ۱۳ هفته در وضعیت نارنجی و زرد قرار گرفتند تا استان مرکزی از وضعیت قرمز خارج شود.

, .,

گفتنی است بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا مسافرت از شهرهای نارنجی و قرمز به شهرهای کشور و ورود افراد غیر ساکن با خودروهای شخصی به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است و جریمه ورود و خروج خودروها به شهرهای قرمز و نارنجی به ترتیب ۱۰ و پنج میلیون ریال است.

, .,

بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به  ۹۵۵۱۶ نفر رسیده و ۲۷۳۷ فوت کرده اند.

, .,

شایان ذکر است  وضعیت قرمز به معنای خیلی پرخطر، وضعیت نارنجی به معنی پرخطر و رنگ‌های  زرد و آبی در اعلام رنگ‌بندی‌های کرونایی به معنای وضعیت‌های خطر متوسط و کم‌خطر هستند.

, .,

انتهای پیام

]
همه شهرستان‌های استان مرکزی پس از ۱۳ هفته از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند.