توسعه کشت پسته در ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ماهنشان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محبتعلی عجملو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اجرای طرح توسعه باغات پسته در شهرستان ماهنشان اظهار کرد: اجرای این طرح 15 سال قبل در شهرستان ماهنشان آغاز شده و همچنان طرح توسعه باغات پسته در این شهرستان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه ایستگاه تست کشت پسته توسط مرکز تحقیقات جهادکشاورزی راه اندازی شده است افزود: کشت پسته توسط این مرکز در زمین 20 هکتاری انجام شد و بخشی از درختان این ایستگاه با موفقیت کامل به مرحله باردهی رسیده است.

,

مدیرجهادکشاورزی ماهنشان با تاکید براینکه ارقام مختلفی از پسته در ایستگاه آزمایشی با موفقیت کشت شده است بیان کرد: موفقیت در کشت پسته در شهرستان ماهنشان نشان می‌دهد که موقعیت جغرافیایی شهرستان ماهنشان برای کشت این محصول کاملا مستعد است.

,

وی با اشاره به اینکه کشت پسته در ماهشنان در ارتفاع کمتر از 2 هزار متر امکانپذیر است ادامه داد: کشت این محصول در اراضی حاشیه رودخانه قزل اوزن ماهنشان در حدود 7 تا 8 هزار هکتار امکانپذیر است.

,

عجملو با اشاره به اینکه در حال حاضر پسته در 400 هکتار از اراضی شهرستان ماهنشان کشت شده است بیان داشت: کشاورزان ماهنشانی از طرح توسعه کشت پسته در ماهنشان استقبالی خوبی کردند.

,

وی با بیان اینکه بخش زیادی از 400 هکتار باغات پسته در ماهنشان به مرحله باردهی کامل رسیده است عنوان کرد: محصول پسته جزو محصولات کم آب‌بر بوده و توسعه کشت این محصول در راستای اجرای الگوی کشت انجام می‌شود.

,

مدیرجهادکشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه امسال تا به امروز حدود 50 تن پسته در شهرستان ماهنشان برداشت شده است افزود: طرح‌های مختلفی هم در راستا کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی در دست اجرا است.

,

وی با اشاره به کشت گیاهان دارویی در 500 هکتار از اراضی شیبدار ماهنشان خاطر نشان کرد: در قالب طرح توسعه کشت گیاهان دارویی کشت زعفران، سیاه دانه، درختچه‌های عناب و غیره در حال توسعه است.

,

عجملو با بیان اینکه بیش از 20 هکتار از اراضی ماهنشان برای توسعه گلستان‌ها به منظور افزایش کشت گل محمدی اختصاص داده شده است گفت: میزان کشت زعفران نیز در این شهرستان به 40 هکتار افزایش یافته است.

,

انتهای پیام/

]
عجملو مدیرجهادکشاورزی شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه طرح توسعه کشت پسته در شهرستان ماهشنان اجرا می‌شود گفت: در حال حاضر 400 هکتار از اراضی کشاورزی ماهنشان به کشت پسته اختصاص یافته است.