وزیر جدید ارتباطات در جریان تکالیف قانونی معوقه قرار گرفت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، در نامه مهرداد بذرپاش با اعلام اینکه مبنای رسیدگی دیوان محاسبات در حوزه‌های مالی و رعایت و عملکرد، اسناد بالادستی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، شعار سال و قوانین ۷گانه مرتبط با تولید است، اهتمام بیشتر بر اجرای قوانین مورد تاکید واقع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به اقدامات اولیه احکام تاسیس شرکت انتقال(ترانزیت) ارتباطات بین الملل به منظور حضور مؤثر در بازارهای منطقه‌ای و بین المللی صدور خدمات فنی و مهندسی، یادآور شده است که ایجاد تمام زیرساخت‌های لازم برای تعامل اطلاعاتی بین دستگاه‌های اجرایی و  افزایش خدمات و فعالیت دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(ICT) روستایی اجرایی نشده‌اند.
,
 
,
همچنین با اشاره به تکلیف قانونی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات تا پایان قانون برنامه ۵ ساله‌ی ششم توسعه، از عدم تحقق آن خبر داده است؛ وظیفه‌ای که هدف آن ایجاد امنیت پایدار سایبری جهت قرار گرفتن در جایگاه ۳ کشور اول منطقه در این حوزه است.
,
 
,
در بخش دیگری از نامه بذرپاش به زارع‌پور، لیستی از پروژه‌های مرتبط با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که تکمیل نشده‌اند، جهت سرعت بخشیدن به تکامل آنها، ذکر شده است. این پروژه‌ها عبارتند از:
,
– ایجاد کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات
,
– ۲ برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال با مشارکت حداکثری بخش خصوصی
,
– افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات و حمایت از توسعه مراکز داده و شبکه توزیع محتوا
,
– دولت الکترونیک و همراه
,
–  ساماندهی منابع کمیاب ملی از قبیل طیف فرکانس و شماره
,
– مدیریت نشانی مکان‌محور و استعلامات میان‌دستگاهی اماکن (GNAF)
,
– ساخت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی بومی
,
 
,
انتهای پیام
]
رئیس کل دیوان محاسبات کشور در ادامه‌ی نامه‌هایی که به خطاب به دولتمردان سیزدهم ارسال می‌کند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را در جریان احکام قانونی تحقق نیفتاده در این وزارتخانه قرار داد.