کاهش ۹۰ درصدی حریق منابع طبیعی خراسان شمالی در نیمه نخست سال ۱۴۰۰
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن وحید، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه 180 هزار هکتار عرصه بیابانی در خراسان شمالی وجود دارد،‌اظهار داشت: قابل توجه است که چهار هزار هکتار این مساحت به کانون بحران و برداشت گرد و غبار تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی با بیان اینکه پروژه بین المللی ترسیب کربن با هدف حفظ و احیای منابع طبیعی و بهبود شاخص‌های توسعه انسانی از طریق توان افزایی و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی با مشارکت جوامع محلی در حال اجراست،‌ ادامه داد:‌براین اساس اجرایی شدن این طرح در مناطق بیابانی جاجرم با مشارکت مردم و بهره برداران به یکی از طرح‌های الگویی و مشارکتی موفق در مدیریت و احیای مناطق بیابانی کشور تبدیل شده است.

,

مدیرکل منابع طبیعی استان خراسان شمالی اضافه کرد: از مساحت دو میلیون و سیصد هزار هکتاری اراضی ملی خراسان شمالی تنها یک صد هزار هکتار باقی مانده که به زودی این میزان پایان می‌پذیرد.

,

وحید افزود: در زمینه اقدامات حفاظتی فعالیت های قابل توجهی در منابع طبیعی استان صورت گرفته و کلیه حقوق نیرو‌های حفاظتی پرداخت و خودرو‌های گشت و مراقبت استان اکنون به امکانات جی پی اس متصل شده و در انجام ماموریت‌ها تحت رصد و پایش قرار دارند.

,

مدیر کل منابع طبیعی خراسان شمالی از کاهش ۹۰ درصدی حریق در شش ماهه امسال  نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: فرهنگ سازی از سوی روابط عمومی و ترویج و همچنین مشارکت مردم و بهره برداران در طرح‌های منابع طبیعی استان باعث کاهش این آتش سوزی ها شده است.

,

انتهای پیام/

]
حسن وحید از کاهش ۹۰ درصدی حریق در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: فرهنگ سازی از سوی روابط عمومی و ترویج و همچنین مشارکت مردم و بهره برداران در طرح‌های منابع طبیعی استان باعث کاهش این آتش سوزی ها شده است.