انحلال چهارمین دوره پارلمان عراق
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز (پنجشنبه، ۷ اکتبر)، چهارمین دوره پارلمان عراق از زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ و سقوط رژیم صدام، به پایان خواهد رسید. این پارلمان که سوم سپتامبر ۲۰۱۸ به ریاست «محمد الحلبوسی» فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون بیش از ۱۵۰ نشست برگزار کرده، امروز رسما به پایان می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

«طارق حرب» حقوقدان عراقی تاکید کرد که پارلمان این کشور، در پایان ساعات رسمی امروز، منحل می‌شود و دولت کنونی نیز به دولت پیشبرد امور تبدیل خواهد شد.

,

وی در گفت‌وگو با «السومریه» تصریح کرد که با توجه به صدور مصوبه انحلال مجلس در هفتم ماه جاری اکتبر،  مجلس نمایندگان در پایان ساعت رسمی کار امروز منحل می‌شود و اعضای آن جایگاه خود به عنوان عضو پارلمان را از دست می‌دهند و به شهروندان معمولی بدون تخصیص امتیاز یا مصونیت قانونی، تبدیل خواهند شد.

, السومریه,

«محمود الزجراوی» نماینده پارلمان عراق نیز گفت که اعلام انحلال پارلمان عراق بر اساس قانون اساسی، نیازی به برگزاری نشست پارلمانی ندارد و قانونا این پارلمان منحل خواهد شد.

,

دوره چهارم پارلمان عراق به اعتقاد بسیاری از نمایندگان و سیاستمداران عراقی، به دلیل بحران‌های سیاسی و امنیتی که این کشور در طی سه سال گذشته با آن روبرو بود، نتوانست موفقیت‌ها و دستاوردهای ویژه‌ای داشته باشد.

,

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق، با بازنشر مصوبه مجلس در ۳۱ مارس ۲۰۲۰ انحلال مجلس عراق برای برگزاری انتخابات زودهنگام را اعلام کرد.

,

در ۳۱ مارس گذشته، دوسوم نمایندگان پارلمانی طی نشستی ویژه به انحلال پارلمان در هفتم اکتبر جاری برای زمینه‌سازی به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام در دهم اکتبر، رای دادند. 

,

انتهای پیام/

]
چهارمین دوره پارلمان عراق بنا بر مصوبه قانونی 31 مارس گذشته، برای برگزاری انتخابات زودهنگام، از امروز منحل می‌شود.