مرحله اول انتخابات پارلمانی عراق آغاز شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رأی دهندگان عراقی از صبح امروز (جمعه) برای حضور در مرحله اول انتخابات پارلمانی عراق پای صندوق‌های رأی رفته‌اند. نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از نیروهای امنیتی، آوارگان جنگی و زندانیان واجدین شرایط برای حضور در این مرحله از انتخابات هستند. دو روز تا آغاز انتخابات همگانی در این کشور مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به نوشته المیادین، میزان استقبال بسیار چشمگیر است و کمیساریای عالی انتخابات عراق نیز اعلام کرده است که در آمادگی کامل به سر می‌برد. ۱۲ تیم سازمان ملل نیز به روند برگزاری انتخابات نظارت دارند.
,
 
,
«جمانه غلای» سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات در این باره افزود: «تمامی تجهیزات و لجستیک لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده و تمامی مراکز رأی‌گیری مشکلی در این باره ندارند.»
,
 
,
از سوی دیگر فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز اعلام کرد که هیچ حادثه و مشکل امنیتی تاکنون رخ نداده و نیروهای امنیتی و نظامی با هوشیاری کامل اوضاع را تحت کنترل دارند.
,
 
,
نهاد رسانه‌ای الاعلام الامنی (وابسته به وزارت دفاع عراق) نیز خبر داد که نیروی هوایی عراق با انجام پروازهای شناسایی در صدد تأمین امنیت انتخابات است.
,
 
,
«یحیی رسول» سخنگوی نظامی مصطفی الکاظمی نیز گفت که هیچ مشکلی در عبور و مرور شهروندان وجود ندارد و آنگونه که برخی رسانه‌ها به اشتباه از برقراری منع رفت و آمد خبر داده بودند، نیست و صرفا فروشگاهها، مراکز تجاری، فرودگاهها و گذرگاههای مرزی بسته شده است.
,
 
,
علاوه بر نظامیان و زندانیان، آوارگان جنگی نیز در این دور انتخابات حضور دارند. در این خصوص اردوگاههای آوارگان در شمال، غرب و مرکز عراق شاهد برگزاری انتخابات با حضور بازرسان سازمان ملل است.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: فارس
,
 
]
مرحله اول انتخابات پارلمانی عراق از صبح امروز برای رأی‌دهی بیش از یک میلیون نیروی امنیتی، پناهنده و زندانی آغاز شده است.