صادرات نفتی از بنادرغرب هرمزگان ۷۳۲ درصد افزایش یافت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ قاسم عسکری نسب، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه میزان افزایش صادرات نفتی تا نیمه مهرماه سال جاری از بنادر این استان را ۷۳۲ درصد با حجم ۲ میلیون و ۳۶۳ هزار تن اعلام و اظهار کرد: در این مدت سه میلیون و ۲۲۸ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی صادر شده که شاخص‌ها رشد ۳۰۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با اشاره به رشد ۶۸ درصدی صادرات غیرنفتی با حجم بیش از ۸۶۵ هزار تن بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از پنج میلیون و ۱۷۰هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۱۳۰ درصدی در امر تخلیه و بارگیری هستیم.

,

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان تصریح کرد: دراین مدت نیز بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای نفتی تخلیه و بارگیری شد که در این بخش مجموع شاخص‌ها رشد ۲۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

,

عسکری نسب ادامه داد: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا، بیش از یک میلیون و ۶۶۳ هزار تن نیز مربوط به کالاهای غیرنفتی است و در این بخش نیز ۵۴ درصد افزایش محقق شده است.

,

وی یاد آور شد: در این مدت نیز بیش از ۶۱۴ هزارتن انواع محصولات غیرنفتی در بنادر غرب استان کاپوتاژ شده که افزایش ۳۱ درصدی در این حوزه درپی داشته است.

,

کابوتاژ ( Cabotage) یا مساحله به معنی حمل و نقل کالا یا مسافران از یک نقطه در یک کشور به نقطه ای دیگر در همان کشور در شرایطی که کاربر حمل و نقل از کشور دیگری باشد را مساحله می گویند.

,

انتهای پیام/

]
عسکری نسب میزان افزایش صادرات نفتی تا نیمه مهرماه سال جاری از بنادر این استان را ۷۳۲ درصد با حجم ۲ میلیون و ۳۶۳ هزار تن اعلام کرد.