شی جینپینگ: تجزیه طلبان رو سیاه می‌شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شینهوا، «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین گفت که مسئله تایوان ناشی از ضعف و هرج و مرج ملت چین است و در صورت تحقق جوانسازی ملی حل خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
شی در این باره گفت: این امر با روند کلی تاریخ چین تعیین می شود، اما مهمتر از آن، این مسئله اراده مشترک همه مردم چین است.
,
 
,
وی یادآور شد اتحاد ملی از طریق مسالمت آمیز به بهترین نحو منافع همه ملت چین را شامل می شود، از جمله هموطنان در تایوان.
,
 
,
هموطنان در هر دو طرف تنگه تایوان باید در سمت راست تاریخ بایستند و دست به دست هم دهند تا به اتحاد کامل و احیای ملت چین برسند.
,
 
,
وی گفت کسانی که میراث خود را فراموش کنند، به سرزمین مادری خود خیانت کنند و به دنبال تجزیه کشور باشند، پایان خوبی نخواهند داشت. شی در ادامه افزود که مردم آنها را تحقیر و تاریخ آنها را محکوم خواهد کرد.
,
 
,
شی در ادامه گفت که مساله تایوان صرفا یک مسأله داخلی برای چین است و هیچ دخالت خارجی در آن پذیرفته نیست.
,
 
,
وی همچنین تاکید کرد: اتحاد کامل کشور ما محقق خواهد شد و می تواند محقق شود.
,
 
,
پکن بر اساس سیاست چین واحد، جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود می داند و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد چین و تایوان را رد نکرده است.
,
 
,
این در حالی است که آمریکا و متحدان غربی اش بر اساس سیاست «ایندوپاسیفیک» برای به چالش کشیدن قدرت چین، در حال فتنه انگیزی در این منطقه گسترده از دنیا هستند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: مهر
]
رئیس جمهور چین در یک سخنرانی به مناسبت سالگرد انقلاب چین که موجب فروپاشی سلطنت در این کشور شد، اعلام کرد اتحاد کامل چین محقق خواهد شد.