ایران؛ رکورددارترین کشور جهان در تعطیلی مدارس در طول دوران کووید۱۹
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ در سال گذشته از ۱۵ میلیون دانش‌آموز، بیش از ۳ میلیون نفر به‌علت نبود زیر ساخت‌های آموزش مجازی اعم از اینترنت، تبلت و... ترک تحصیل کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
آن گونه که مشخص است متاسفانه دولت و آموزش و پرورش، امسال هم هیچ برنامه‌ای جهت رفع این معضل ندارند!‏
,
 
,
۳۳ درصد از کل دانش آموزانی که در آموزش مجازی حضور داشتند، کمتر از ۵ ساعت در "هفته" در ‎کلاس آنلاین شرکت کردند و ۶۵ درصد دانش آموزان نیز در جلسات حضور کافی و موثر نداشتند.
,
 
,
متاسفانه در سامانه‌های مجازی، کیفیت آموزش با افت ۵۰ درصدی روبرو است. تازه این آمارها دستِ بالا گرفته شده است!‏
,
 
,
در دوران آموزش مجازی، پای ۱۲ الی ۱۳ میلیون دانش‌آموز ایرانی در حالی به ‎فضای مجازی بی‌دروپیکر باز شد که به‌راحتی می‌توانند به هر سایت، کانال و پیجی دسترسی داشته باشند؛ فضایی که برای بزرگسالان هم پر از خسارت است. اعتیاد به اینترنت، بازی‌های الکترونیکی، انحرافات جنسی و دسترسی به محتوای پورن نمونه هایی از این آسیب ها است.
,
 
,
ایران با تعطیلی ۵۳ هفته ای مدارس، رکوردار تعطیلی مراکز آموزشی را در دنیا شکست. اکنون این آمار را با تعطیلی ۳۰ هفتگی کشورهای اروپایی، ۱۵ هفتگی روسیه، سوئد، فرانسه و اسپانیا، و تعطیلی ۱۱ هفتگی ژاپن مقایسه کنید!
,
 
,
چندماه قبل، دبیرکل سازمان ملل تعطیلی اجباری مدارس به دلیل کرونا را ‎فاجعه نسلی نامید. به نظر می‌رسد سهم ایران از این فاجعه بسیار عمیق‌تر از سایر کشورها است.
,
 
,
از دولت آقای ‎رئیسی می‌خواهیم فکری عاجل به حال نسل های آینده کند. بحران آموزش و پرورش قطعاً آینده کشور را با خطر اجتماعی، سیاسی و امنیتی مواجه می‌کند.
,


داوود مدرسی یان -فعال رسانه ای
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
ایران با تعطیلی ۵۳ هفته‌ای مدارس، رکورددار تعطیلی مراکز آموزشی را در دنیا شکست. اکنون این آمار را با تعطیلی ۳۰ هفتگی کشورهای اروپایی، ۱۵ هفتگی روسیه، سوئد، فرانسه و اسپانیا، و تعطیلی ۱۱ هفتگی ژاپن مقایسه کنید!