خریداری تضمینی ۷۰ هزار راس دام عشایر آذربایجان غربی توسط دولت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ناجی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز در حاشیه همایش گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر در میاندوآب با بیان اینکه برای رفع مشکلات عشایر و روستائیان گام هایی برداشته شده است، اظهار کرد: برای جبران کمبود علوفه و نهاده‌های دامی برنامه‌هایی از جمله تامین ارز مورد نیاز برای واردات نهاده‌های دامی با ارز یارانه‌ای را در دستور کار قرار داده و در این راستا در سال گذشته ۳۵ هزار تن انواع نهاده دامی بین عشایر استان توزیع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز ,

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی افزود: طی امسال نیز ۲۱ هزار تن انواع نهاده دامی برای جبران کمبود علوفه و نهاده‌های دامی توسط دولت تامین و در بین عشایر توزیع شده است و این تلاش ها نیز ادامه دارد.

,

وی گفت: برای رفع مشکل دام مازاد عشایر و حفظ دام مولد نیز دولت خرید تضمینی دام و هم مجوز صادرات یک میلیون راس دام به کشورهای حاشیه خلیج فارس را در دستور کار قرار داده است.

,

ناجی با اشاره به اینکه سهم آذربایجان غربی خرید ۷۰ هزار راس دام مازاد و غیرمولد عشایر استان تعیین شده است، تصریح کرد: در ازای هر کیلوگرم دام زنده ای که به صورت تضمینی خریداری می‌شود، سه کیلوگرم‌ نهاده دامی نیز با قیمت یارانه‌ای تحویل دامداران می شود.

,

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیش از۲۰ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آذربایجان غربی وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان خوی، ماکو، ارومیه، پیرانشهر، میاندوآب‌ و اشنویه بیشترین جمعیت عشایری استان را در خود شامل می شوند.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: دولت، شرکت پشتیبانی امور دام را موظف کرده تا دام مازاد و غیرمولد عشایر را خریداری کند که سهم آذربایجان‌غربی خرید ۷۰ هزار راس دام مازاد و غیرمولد عشایر استان تعیین شده است.