خطر شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در بین دام‌های استان زنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید اسکندرپور در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در برخی از استان‌ها اظهار کرد: در حال حاضر این بیماری در استان زنجان مشاهده نشده اما در برخی از استان‌ها شیوع پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید براینکه احتمال شیوع این بیماری در استان زنجان وجود دارد و دامداران باید مراقب دام‌های خود باشند تصریح کرد: خطر شیوع این بیماری در برخی از استان‌های همجوار بالا است و احتمال شیوع این بیماری در استان زنجان نیز وجود دارد.

,

معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه انتقال این بیماری از حیوانات وحشی به دام‌های اهلی امکانپذیر است ادامه داد: دامداران مراقب دام‌های خود باشند چرا که این بیماری می‌تواند موجب افزایش تلفات دامی شود.

,

وی با تاکید براینکه این بیماری ارتباط مستقیمی با خشکسالی ندارد اما خشکسالی و کمبود تغذیه دام‌ها باعث افت سیستم ایمنی بدن آنها شده و این بیماری می‌تواند میزان شیوع بیماری را افزایش دهد اظهار کرد: این بیماری از بیماریها مشترک بین انسان و دام نیست و خطری برای سلامتی انسان ندارد.

,

اسکندر‌پور با تاکید براینکه برای ریشه کَنی این بیماری برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که از امسال این برنامه‌ها اجرا می‌شود خاطر نشان کرد: واکسیناسیون گسترده برای مقابله با بیماری طاعون در سطح استان زنجان آغاز شده است.

,

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح واکسیناسیون نیاز به همکاری دامداران داریم بیان داشت: امیدواریم با این طرح این بیماری به صورت کامل ریشه کن شود.

,

معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه محدودیت مالی تامین واکسن را با مشکل مواجه کرده بود عنوان داشت: حدود 80 درصد از دام‌های استان زنجان واکیسنه شدند و این واکسیناسیون در مدت یک سال می‌توان دام را در برابر این بیماری ایمن نگه دارد.

,

انتهای پیام/

]
اسکندرپور معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان در مورد شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در برخی از استانها گفت: احتمال شیوع این بیماری در بین دام‌های استان زنجان نیز وجود دارد.