تولید قریب ۵هزار مگاوات ساعت انرژی تنها در یک نیرگاه خورسیدید یزد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، سازگاری با محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب و سوخت‌های فسیلی در زمان تولید برق را از مزایای تولید برق در نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
وی با اشاره به بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کوشک در ابتدای تیرماه سال جاری افزود: آغاز احداث تا بهره برداری از نیروگاه مذکور کمتر از ده ماه به طول انجامید که این میزان یک رکورد در صنعت برق کشور به شمار می‌رود.
,
 
,
اسدی با اشاره به اینکه با احداث و بهره برداری از این نیروگاه، تعداد نیروگاه‌های خوشیدی استان به ۱۰ عدد و مجموع ظرفیت نصب‌شده این نیروگاه‌ها به ۸۱.۵ مگاوات رسیده است، خاطرنشان کرد: هزینه صرف شده برای احداث این نیروگاه، ۱۶۵۰ میلیارد ریال بوده که با سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است.
,
 
,
شایان ذکر است، افزایش تولید انرژی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کوشک در تیرماه ۱۴۰۰ به اندازه مصرف ۶ هزار خانوار مسکونی می‌باشد و کاهش تلفات شبکه، بهبود پارامتر‌های شبکه برق استان و کاهش انتشار گاز‌های آلاینده از نتایج مثبت بهره برداری از این نیروگاه بوده است.
,

انتهای پیام/

]
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد از تولید بیش از ۴۹۰۰ مگاوات انرژی برق در نیروگاه خورشیدی کوشک استان یزد در مدت سه ماه خبر داد.