عملیات مقابله با تهاجم سایبری دشمن با موفقیت انجام شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در اولین روز از رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1400، عملیات مقابله با تهاجم الکترونیک و سایبری بر روی سامانه‌های پدافند هوایی با موفقیت تمرین شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) کشور با اعلام این خبر گفت: در اولین روز از رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1400، عملیات مقابله با تهاجم الکترونیک و سایبری بر روی سامانه‌های پدافندی با موفقیت تمرین شد.

,

وی افزود: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 1400، یگان‌های شرکت‌کننده از نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش تکنیک‌ها و تاکتیک‌های مختلف جنگ الکترونیک و جنگ سایبری را به منظور مقابله با تهاجم الکترونیک تمرین کردند.

, سپاه پاسداران انقلاب اسلامی,

امیر سرتیپ رحیم زاده با اشاره به استفاده هماهنگ و پرقدرت از سامانه‌های بومی جنگ الکترونیک در این رزمایش، ادامه داد: در این مرحله از رزمایش، با ایجاد اخلال الکترونیک بر روی رادارها و سامانه‌های کشف و شناسایی پدافند هوایی به وسیله پهپادهای اخلالگر، پایداری و قابلیت بقا و تداوم عملیات رادارها بعنوان یکی از اجزای اصلی پدافند هوایی در محیط آلوده به جنگ الکترونیک مورد ارزیابی قرار گرفت.

,

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) کشور با بیان اینکه کشف و شناسایی اهداف و پایش منطقه رزمایش توسط سامانه‌های کشف و رادارهای پدافند هوایی کشور در محیط جنگ الکترونیک در این مرحله از رزمایش با موفقیت انجام شد، تصریح کرد: همچنین عملیات اخلال الکترونیک بر روی پهپادهای مهاجم نیروی حمله‌ور و به دست گرفتن کنترل این پهپادها به منظور جلوگیری از نفوذ به منطقه رزمایش از دیگر تمرینات صورت گرفته در این مرحله از رزمایش بود که با موفقیت انجام شد.

,

انتهای پیام/ک

]
فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: در اولین روز از رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1400، عملیات مقابله با تهاجم الکترونیک و سایبری بر روی سامانه‌های پدافندی با موفقیت تمرین شد.