سازمان ثبت اسناد موظف به برگزاری سالانه آزمون سردفتری شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۰ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی با ماده ۴ طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با ۱۶۵ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس ماده ۴ اصلاح شده این طرح، ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۵۴/۴/۲۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی به شرح زیر اصلاح می‌شود:

,

ماده ۵ - سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است هر ساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتریاری اقدام نماید.

,

داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند به عنوان پذیرفته شده، جهت طی مراحل مقتضی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می‌شوند. هر گونه انتقال امتیاز موضوع این ماده از جمله انتقال امتیاز موضوع ماده ۶۹ این قانون منوط به قبولی انتقال گیرنده در آزمون مذکور است.

,

نمایندگان مجلس با ۱۵۳ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در صحن، تبصره این ماده را برای بررسی بیشتر به کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ارجاع دادند.

,

براساس تبصره ماده ۴ ارجاع شده به کمیسیون، برای مشمولین بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۰ -۱۳۹۶) مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی، نصاب مذکور در این ماده تا پایان دوره قانون مذکور حداقل شصت درصد (۶۰%) است.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را موظف کردند هر ساله از طریق سازمان سنجش نسبت به برگزاری آزمون سردفتری و دفتریاری اقدام کند.