کادر بهداشت با تزریق دوز یادآور واکسینه می‌شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهریار جانبازی اظهار داشت: مجوز تزریق دوز بوستر (یادآور) برای کادر بهداشت و درمان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برنامه‌ریزی و زمان بندی واکسیناسیون دز یادآور واکسن کرونا انجام شده است و از ابتدای هفته آتی در بیمارستان‌های مجری واکسیناسیون عمومی کرونا صورت می‌پذیرد.

,

جانبازی اذعان کرد: گروه هدف دوز بوستر، کارکنان بخش بهداشت و درمان و دانشجویان دوره بالینی با اولویت شاغلین بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌هایی است که بیمار کرونایی بستری می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه تزریق دوز بوستر برای کسانی از گروه هدف صورت می‌گیرد که حداقل ۶ ماه از دوز دوم آنها گذشته باشد، عنوان کرد: به افرادی که برای دوز اول و دوم سینوفارم، بهارات یا برکت تزریق کرده‌اند، دوز بوستر آنها می‌تواند سینوفارم و یا پاستوکووک پلاس باشد. همچنین برای کسانی از گروه هدف که برای دوز اول و دوم واکسن آسترازنکا یا اسپوتنیک دریافت کرده‌اند هم در دوز بوستر یا سوم، واکسن آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس تزریق می‌شود.

,

جانبازی در پایان گفت: از روز شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰، پرسنل و دانشجویان کادر درمان واجد شرایط، به پایگاه‌های واکسیناسیون مستقر در بیمارستان و پرسنل بهداشت واجد شرایط، به پایگاه‌های واکسیناسیون مراکز بهداشتی، مراجعه و دز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

,

انتهای پیام/

]
سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اجرای واکسیناسیون دوز یادآور کادر بهداشت و درمان خبر داد.