ایران درباره هرگونه ماجراجویی احتمالی رژیم صهیونیستی هشدار داد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه ای به شورای امنیت نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران از جمله برنامه هسته‌ای آن هشدار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در نامه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد خطاب به رئیس دوره‌ای شورای امنیت در پاسخ به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی آمده است: طی ماه‌های گذشته، تعداد و شدت تهدیدات تحریک آمیز و ماجراجویانه رژیم صهیونیستی به طور مداوم افزایش یافته و به سطح هشداردهنده‌ای رسیده است.

,

آخرین مورد آن از سوی رئیس ستاد ارتش این رژیم صورت گرفته که تهدید کرده است: طرح‌های عملیاتی علیه برنامه هسته ایران در حال گسترش است و عملیات برای از بین بردن توانایی‌های ایران در عرصه‌های مختلف و در هر زمان ادامه خواهد یافت. اعتراضات ما به تهدیدهای قبلی این رژیم در سال ۲۰۲۱ طی نامه‌های ۱ فوریه، ۱۲ آوریل، ۲۷ اوت و ۱۴ سپتامبر به شورای امنیت سازمان ملل منعکس شده است.

,

در این نامه آمده است: چنین تهدیدهای سیستماتیک صریح و آشکار رژیم صهیونیستی علیه یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد، نقض فاحش حقوق بین الملل، به ویژه ماده ۲ (۴) منشور ملل متحد است.

,

در نامه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با بیان اینکه این واقعیت که رژیم صهیونیستی به تداوم از بین بردن قابلیت‌های ایران ادامه می‌دهد، بدون هیچ شک و شبهه‌ای ثابت می‌کند این رژیم مسئول حملات تروریستی علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ما در گذشته بوده است، تاکید شد: با توجه به سابقه شوم شیوه‌های بی ثبات کننده رژیم صهیونیستی در منطقه و همچنین عملیات مخفیانه بر ضد برنامه هسته‌ای ایران، باید با این رژیم برای توقف همه تهدیدات و رفتارهای اخلال گرانه آن برخورد شود.

,

این نامه با بیان اینکه ما نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران از جمله برنامه هسته‌ای آن هشدار می‌دهیم، آورده است: شورای امنیت باید به مسئولیت‌های خود بر اساس منشور عمل کند و آن رژیم را به طور کامل در مورد عواقب اقدامات غیرقانونی خود مسئول بداند.

,

در عین حال، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود را برای دفاع از خود محفوظ می‌دارد تا در برابر هرگونه تهدید یا اقدام نادرست از سوی رژیم صهیونیستی قاطعانه پاسخ دهد.

,

انتهای پیام/

]
سفیر ایران در سازمان ملل درباره هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران از جمله برنامه هسته‌ای کشورمان هشدار داد.