مشکلی بابت تامین زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در زنجان نداریم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص اخرین وضعیت پروژه 70 هکتاری شمال الهیه زنجان در طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: پیمانکار این پروژه انتخاب شده و اجرای آن در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه شمال الهیه در حال انجام مقدمات بوده و ساخت‌وساز آن نیز طی روزهای آینده آغاز می‌شود.

,

شاهین‌فر در خصوص مبلغ تسهیلات این طرح افزود: فعلاً 150 میلیون تومان تسهیلات مسکن ملی مورد موافقت بانک قرار گرفته اما اعطای تسهیلات 250 میلیون تومانی در برنامه است که طی جلسات آتی به تصویب می‌رسد.

,

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از گردش مالی 7 هزار میلیارد تومانی اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این استان خبر داد و گفت: ۲۹ هزار و ۴۳۲ نفر در استان زنجان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده بودند که ۲۳ هزار و ۹۲۱ نفر در شهر زنجان، یک هزار و ۴۱ نفر در ابهر و ۴ هزار و ۴۷۰ نفر در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر بود.

,

وی مجموع تاییدشدگان نهایی را 14 هزار و 64 نفر بیان کرد و اظهار داشت: تعداد تاییدشدگان نهایی در شهر زنجان ۱۲ هزار و ۵۱۳ نفر است.

,

شاهین‌فر، واریزی‌های استان به اجرای طرح اقدام ملی مسکن را ۱۲ هزار و ۳۵۵ نفر اعلام کرد و افزود: در شهر زنجان ۱۲ هزار و ۴۹۷ نفر واریزی داشتند.

,

این مسئول تصریح کرد: تخصیص زمین برای 100 درصد پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان زنجان انجام شده است.

,

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تعداد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در اجرای این طرح در استان از شروع تا خاتمه، نزدیک ۴۰ هزار نفر است و به عبارت دیگر به ازای هر واحد به طور متوسط برای ۲.۵ نفر در سال، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

,

وی در خصوص تامین زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در استان زنجان اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای تامین این قانون در دستور کار قرار دارد.

,

شاهین‌فر با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت تامین زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن را دارد، تصریح کرد: برای چند سال آینده نیز زمین آماده شده و کارهای آن در حال انجام است.

,

وی در خصوص ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده در قالب قانون جهش تولید مسکن خاطرنشان کرد: ساخت واحدها در بافت فرسوده عمدتاً توسط خود مردم و با پرداخت تسهیلات بانکی خواهد بود.

,

شاهین‌فر افزود: زمین‌های بزرگ نیز طی تفاهم صورت‌گرفته از طریق بنیاد مستضعفان تامین خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مشکلی بابت تامین زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در زنجان نداریم.