آغاز فعالیت هیات انتخاب سوگواره «تصویر دهم»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رهبر دبیر سوگواره فیلم‌کوتاه «تصویر دهم» با بیان اینکه مانند سال گذشته استقبال خوبی از دومین دوره برگزاری این سوگواره شده است، گفت: امسال نزدیک به ۲۹۰ فیلم‌کوتاه در قالب‌های مستند، داستانی یا انیمیشن از اقصی نقاط ایران به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با تاکید بر اینکه این رویداد توسط موسسه فرهنگی خیریه راه ایمان و با حمایت و مشارکت عتبه مقدسه حسینی (ع) با هدف اشاعه و ترویج سنت‌ها و آیین‌های حسینی به‌عنوان یک رویکرد مذهبی، ملی و فرهنگی برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال شاهد پراکندگی جغرافیایی خوبی در میان شرکت‌کنندگان این سوگواره بودیم و از حدود ۲۸ استان کشور و ۶۱ شهر این آثار ارسال شده، این نکته نشان‌دهنده میزان توجه هنرمندان به موضوعات آیینی و عاشورایی و همچنین شناخته شدن این سوگواره در اکثر استان‌ها است.

,

محمد رهبر با اشاره به پایان یافتن مهلت دریافت آثار این سوگواره و آغاز فعالیت هیات انتخاب، بیان کرد: حامد جوادزاده، محمدرضا مصباح، یاسین حجازی، محمدحسین پویانفر و جعفر الادیب از اعضای هیات انتخاب سوگواره «تصویر دهم»، تمامی آثار دریافتی را بررسی و سپس از میان آنها فیلم‌هایی که با قوانین و شیوه‌نامه‌های این رویداد مطابقت دارند و با ایده‌ها و داستان‌های خلاق و نو ساخته شده‌اند را انتخاب خواهند کرد.

,

دبیر دومین دوره سوگواره «تصویر دهم» در پایان گفت: آثار منتخب پس از رای هیات انتخاب برای داوری نهایی و همچنین اکران عمومی و آنلاین در ایران و کربلا ارسال خواهند شد.

,

سوگواره فیلم‌کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» با هدف محوری اشاعه و ترویج سنت‌ها و آیین‌های حسینی و با مدیریت مجید مجیدی و دبیری محمد رهبر برگزار می‌شود.

,

در دومین سوگواره فیلم‌کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» به انتخاب هیات داوران متشکل از مجید مجیدی، سیدرضا میرکریمی و نیما جاویدی به سه نفر برتر تندیس، لوح تقدیر و به ترتیب جوایز نقدی شامل پنج سکه، چهار سکه و سه سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد. علاوه بر آن به پنج فیلم برگزیده منتخب آرا مردمی نیز لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی تعلق خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
دبیر سوگواره فیلم‌کوتاه «تصویر دهم» ضمن اعلام پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد، از تعداد آثار دریافت شده و آغاز فعالیت هیات انتخاب خبر داد.