نمایندگان مجلس با دقت بودجه و تفریغ آن را بررسی کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسدالله بادامچیان در بیان مواضع هفتگی این حزب با تشکر از ارائه به موقع گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه 99، اظهار داشت: اعلام شده انتشار تفریغ تبصره‌های 1، 4، 5 و 14 ماده واحده دارای طبقه بندی است و فقط در اختیار رییس مجلس قرار می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی متذکر شد: بدیهی است که اسناد و موارد محرمانه و سری به طور علنی اعلام نمی شود اما اطلاع مردم از بودجه و تفریغ آن حق عام است که در اصل 55 قانون اساسی به آن توجه شده است و رییس مجلس نیز باید به این اصل توجه داشته باشد.

,

بادامچیان تاکید کرد: دیوان محاسبات کشور باید با دادستانی خود با متخلفین از بودجه برخورد کند زیرا در گزارش آمده است که از 272 تبصره و بند فقط 28 درصد احکام تحقق یافته است و بقیه یا اجرا نشده، یا اهداف قانونگذار به هنگام اجرا محقق نشده، یا بخشی به طور ناقص اجرا شده و یا 345 دستگاه اجرایی دریافتها و پرداختهای خود را از طریق خزانه داری کل انجام نداده اند.

,

وی ادامه داد: نمایندگان محترم مجلس به این امر توجه لازم را داشته باشند زیرا طبق اصل 53 باید کلیه دریافتهای دولت به خزانه واریز شود و پرداختها طبق ردیف بودجه انجام شود تا بی نظمی در خزانه و بیت المال پدید نیاید.

,

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار امیدواری کرد که نمایندگان از هم اکنون تمهیدات لازم را برای بازنگری در بودجه نویسی و تنظیم بودجه 1401 در نظر بگیرند.

,

وی تصریح کرد: مجلس باید تحرک بیشتری از خود نشان دهد؛ نزدیک به دو سال از عمر مجلس یازدهم می گذرد و انتظار از این مجلس و رییس مجلس برآورده نشده است.

,

بادامچیان در بخش دیگری از این گفت وگو با محکوم کردن جنایات داعش در افغانستان که با هدفی مشخص در جهت اجرای توطئه خبیثانه آمریکا در ایجاد جنگ بین شیعه و سنی در آن کشور صورت گرفته است، با خانواده های شهدا و مجروحان اظهار همدردی کرد.

,

وی گفت: حاکمان فعلی افغانستان مسئول برقراری امنیت همه شهروندان هستند و باید پاسخگوی مردم مظلوم این کشورباشند.

,

وی افزود: انفجار در دو مسجد در قندوز و قندهار در روز جمعه که عید مسلمانان است ضد موازین انسانی، وجدانی و دینی در تمام مذاهب است و اگرحاکمان نتوانند جلوی این اقدامات خائنانه را بگیرند ملت افغان خود باید اقدام کنند.

,

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه درباره مذاکرات برجامی و درخواستهای اروپایی ها تاکید کرد: مذاکره باید نتیجه لازم را داشته باشد و آمریکا و همدستانش باید بدانند که ایران از حقوق حقه و مسلم خود گامی عقب نخواهد گذاشت.

,

وی اضافه کرد: آمریکا اگر در پی مذاکره است، ناچار است با لغو تحریم ها، آزاد کردن دارایی های ایران، قبول راستی آزمایی زمان دار ایران، احترام به قوانین بین الملل و احترام به حقوق حقه ملت ایران مسیر را هموار سازد.

,

بادامچیان تصریح کرد: با زیاده خواهی های آژانس بین الملل انرژی هسته ای، دلیلی برای ماندن ایران در پیمان ان، پی، تی باقی نمانده است و عضویت ایران در این پیمان هیچ فایده ای ندارد.

,

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره انتخابات عراق گفت: احترام به نتایج آراء مردم عراق امری ضروری است و تقلب در انتخابات قابل قبول نیست و اکرمعلوم شود که در آراء مردم دست کاری شده، این انتخابات باطل خواهد شد.

,

بادامچیان در پایان با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: وحدت مسلمانان خواست پیامبر اسلام است و رمز پیروزی و اعتبار مسلمانان می باشد.

,

وی با بیان اینکه مسلمانان با خطر توطئه های تفرقه انداز عوامل بیگانه و استکبار جهانی روبرو هستند گفت:  باید وحدت را با هوشیاری و گذشت حفظ کرد و کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اسلامی باید با تمسک به قرآن و حبل الهی در خنثی کردن طرح های تفرقه آمیز و مقابله با درگیری و تنش کوشا باشند.

,

انتهای پیام/ک

]
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از نمایندگان مجلس خواست ضمن بازنگری در بودجه نویسی، با دقت در گزارش تفریغ بودجه 99، بودجه 1401 را به گونه ای تدوین کنند که درآمد و هزینه کشور واقعی شود.