مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی معرفی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور بر اساس مصوبه هیات امنای فارابی طی حکمی سید مهدی جوادی تهیه کننده سینما و مدیر فرهنگی را به سمت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی منصوب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

متن حکم مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی به این شرح است:

,

«برادر ارجمند/ جناب آقای دکتر سید مهدی جوادی/ با سلام و تحیت؛

,

نظر به سوابق، بینش و دانش انقلابی، اجرایی و فرهنگی جنابعالی، به استناد مصوبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی به موجب این حکم به سمت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی منصوب می‌شوید.

,

نظر به بازتعریف ماموریت‌ها و رویکرد هیات امناء در ارتقا جایگاه صنعت سینمای ملی که فصل نوینی در عملکرد این بنیاد خواهد بود شایسته است نکات زیر مورد اهتمام واقع شود:

,

- برنامه ریزی برای تقویت و بازسازی سینمای انقلابی، دینی و اجتماعی با رویکرد خانواده، اخلاق و امید با بهره گیری از همه ظرفیت ها و مبتنی بر نقشه راه بیانیه گام دوم انقلاب.

,

- توجه به کادرسازی و بهره گیری از ظرفیت جوانان بویژه، نسل نوظهور سینما در جهت ایجاد سرمایه انسانی انقلابی برای سینمای ایران.

,

- بهره گیری کارآمد از دیپلماسی سینمایی با ارتقا جایگاه بین المللی و افزایش سهم سینمای ایران از بازارهای جهانی.

,

- برنامه ریزی جهت حمایت موثر از تولید آثار سینمایی هدفمند، حرفه ای و ارزان قیمت مبتنی بر ارزش های انقلاب اسلامی و توجه به همه ژانرها و گونه های سینمایی.

,

- بهینه سازی، شفاف سازی و عدالت محوری در حمایت های مالی و کاهش دیوان سالاری و بروکراسی های اداری.

,

- گسترش تعامل سازنده با مجموعه های صنفی، هنرمندان و اهالی سینما و سایر موسسات و نهادها.

,

- تلاش و اهتمام برای حمایت های موثر و هدفمند از جشنواره های ملی.

,

- اهتمام به توسعه و تاسیس مجتمع سینمایی فرهنگ در تقویم زمانی مقرر با همکاری موسسه سینما شهر.

,

- حمایت از جریان اندیشه ورزی با هدف ارتقای متون سینمایی به عنوان پیش نیاز تولید آثار ارزشمند.

,

- اهتمام ویژه به سینمای کودک و نوجوان و احیای این حوزه با حمایت از خلق آثار ماندگار.

,

- توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری سینمای ایران و زمینه سازی برای به کارگیری از تکنولوژی های نوین جهانی تولید با استفاده از ظرفیت های اکوسیستم نوآوری، صنایع خلاق و استارتاپ ها.

,

- ایجاد مکانیزم های تامین سرمایه و توسعه مالی سینما با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها.

,

- ارتقای کیفی وکارکردی پژوهش ها وتالیفات سینمایی در قالب کتب، مجلات و مجموعه انتشارات بنیاد.

,

امید است با تلاش جنابعالی و در ظلّ توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و با همفکری شوراهای عالی تولید، بین الملل و جشنواره های سازمان سینمایی شاهد شکوفایی بیش از پیش سینمای انقلاب اسلامی باشیم. مزید توفیقات جنابعالی را از خداوند خواستارم.

,

همچنین بر خود فرض می دانم از زحمات جناب آقای تابش در دوران تصدی این مسئولیت قدردانی و سپاسگزاری نمایم.»

,

سید مهدی جوادی متولد ۱۳۶۶ مدرس دانشگاه و دارای دکتری حقوق بین الملل است. در کارنامه حرفه‌ای‌ او عضویت در جامعه صنفی تهیه کنندگان فیلم سینمایی، مدیر برنامه ریزی جشنواره های مقاومت و سینمای دفاع مقدس، مشاور معاون فرهنگی وزیر کار و امور اجتماعی، رئیس کارگروه هنر و رسانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قائم مقامی شبکه کودک و نوجوان صدا و سیما، مدیرعامل و عضو هیات مدیره مرکز نوآوری رایمون، دبیر کمیسیون خدمات محتوایی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و تهیه کنندگی آثار تلویزیونی، مستند، سینمایی و انیمیشن دیده می شود.

,

انتهای پیام/

]
محمد خزاعی معاون رئیس سازمان سینمایی کشور طی حکمی سید مهدی جوادی تهیه کننده سینما و مدیر فرهنگی را به سمت مدیرعامل بنیاد سینمایی منصوب کرد.