استاد معین یکی از موثرترین چهره ها در خوشنویسی اصفهان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ نمایشگاه آثار استاد نصرالله معین ملقب به معین الکتاب در دو گالری گلستان و نقطه از روز 23 مهرماه در عمارت تاریخی حوزه هنری اصفهان دایر است، به همین مناسبت به گفت و گو با برخی از اساتید خوشنویس پرداختیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

ستاد محمدرضا رحیمی که یکی از اساتید خوشنویس رشته نستعلیق و نسخ است که سالهاست در انجمن خوشنویسان اصفهان به تدریس نستعلیق می پردازد با اشاره به حضور بسیاری از هنرمندان خوشنویس در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار استاد معین با وجود شرایط بیماری کرونا گفت: حضور گسترده هنرمندان و اساتید خوشنویس و همچنین اساتید برجسته رشته های دیگر در افتتاحیه این نمایشگاه، نشان می دهد که چقدر جایگاه این استاد برای همه ارزشمند و والا بوده است و امیدوارم از این دست مراسم برای خوشنویسان برجسته استان با همت حوزه هنری استان اصفهان باز هم برپا شود.

,

وی خاطرنشان کرد: مرحوم استاد معین یکی از عاشقان خوشنویسی بود، در بسیاری از سفرها و نشست هایی که در خدمت ایشان بودم ایشان اولین نفری بودند که قلم و دوات را از کیف خود بیرون می‌آوردند و شروع به نوشتن می کردند و همین باعث می‌شد که دیگران چه شاگرد ایشان بودند و چه نبودند از این حرکت تاثیر بگیرند.

,

رحیمی ادامه داد: این حرکت نشان از عشق بی نهایت استاد نصرالله معین به خوشنویسی و خط دارد. به واقع یکی از موثرترین چهره ها در خوشنویسی اصفهان ایشان بودند و آثار برجسته شان به اضافه شاگردان بسیار خوبی که تربیت کردند سبب شد تا یاد و نام ایشان زنده نگه داشته شود.

,

گفتنی است، نمایشگاه آثار استاد معین الکتاب از روز جمعه 23 مهرماه لغایت روز چهارشنبه 12 آبان ماه جهت بازدید عموم دایر است و علاقه مندان می توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل در ساعات 16 الی 20 از این نمایشگاه در خیابان استانداری، گذرسعدی، عمارت سعدی، گالری های گلستان و نقطه دیدن کنند.

,

انتهای پیام/

]
استاد محمدرضا رحیمی یکی از اساتید برجسته خوشنویسی در اصفهان در خصوص استاد معین گفت: ایشان به واقع یکی از موثرترین چهره ها در خوشنویسی اصفهان بودند و آثار برجسته و شاگردان بسیار خوبی که تربیت کردند یاد و نام ایشان را زنده نگه می دارد.