رشد صادرات استان یزد در شش‌ماهه نخست سال جاری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین سلمانی در گفت‌وگو با یزدرسا، با گرامیداشت ۲۹ مهر، روز ملی صادرات اظهارداشت: در شش‌ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و ۵۴۳  هزار و ۶۰۹ تن کالا به ارزش ۲۳۸ میلیون و ۴۳۱ هزار دلار از گمرکات یزد به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن ۱۱  و از حیث ارزش ۴۷ درصد رشد را نشان می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

سلمانی متوسط ارزش هر کیلو کالای صادراتی استن در این مدت را ۱۵ سنت ذکر و تصریح کرد:  کاشی و سرامیک، میلگرد، پروفیل و شمش فولادی، نایلون و نایلکس، اکسید مولیبدن و ظروف شیشه ای عمده ترین کالاهای صادراتی استان  در نیمه نخست سال جاری بوده است.

,

سلمانی از عراق، پاکستان، افغانستان، امارات متحده عربی و  ترکیه به عنوان مقصد عمده کالاهای صادراتی استان نام برد و افزود: تعداد اظهارنامه های صادراتی استان در نیمه نخست سال جاری ۲۵ هزار و ۲۵۴ فقره بوده که رشد ۱۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن نشان می دهد.

,

وی اخذ ضمانت نامه بانکی به جای دریافت نقدی حقوق ورودی و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، دریافت تضمین بیمه ای برای رویه های ترانزیت خارجی و داخلی، اخذ ضمانت نامه یکساله برای کالاهای مشمول عوارض صادراتی، معافیت حقوق ورودی ماشین آلات واحدهای تولیدی و دانش بنیان، ارزیابی کالای صادراتی در محل و خارج از ساعت اداری،استرداد حقوق ورودی مواد و کالای وارداتی به کار رفته در کالاهای صادراتی و اعمال رویه ورود موقت  را از جمله حمایت های گمرک از صادرکنندگان دانست.

,

مدیرکل گمرکات استان یزد در ادامه به کالاهای وارداتی از گمرک یزد نیز اشاره کرد و افزود:در شش ماهه نخست سال جاری ۴۸ هزار و۲۷۴ تن کالا به ارزش ۱۱۸ میلیون  و۲۱ هزار دلار از گمرکات یزد به کشور وارد شده که از نظر وزن ۱۱۴ درصد و از حیث  ارزش ۷۲ درصد رشد را نشان می دهد.

,

سلمانی عمده کالهای وارداتی استان را مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید و صنعت ذکر کرد که بیشتر از کشورهای ترکیه، چین و کشورهای اروپائی به کشور ورارد شده است.

,

مدیرکل گمرکات استان یزد در پایان گفت: درآمدهای وصولی این گمرک در شش ماهه نخست سال جاری علی رغم اعمال موارد معتنابه بند"غ" ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی بیش از  ۴۰ درصد رشد داشته است.

,
 
,
انتهای پیام/
]
مدیرکل گمرکات یزد از رشد ۴۷ درصدی ارزش و ۱۱ درصدی وزن کالاهای صادراتی استان در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.