تأکید امیرعبداللهیان بر اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی با خانم «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی، آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله افغانستان را مورد تبادل نظر قرارداد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به شرایط جاری در افغانستان و دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، اقدامات تروریستی اخیر و هدفمند داعش در این کشور را محکوم کرد و با یادآوری مسئولیت طالبان در حفظ امنیت اقوام و پیروان مذاهب مختلف در برابر اقدامات تروریستی، اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را مورد تأکید قرار داد.

,

وی توجه به پناهندگان افغانستانی در کشورهای همسایه و بویژه جمهوری اسلامی ایران را مسئولیت جامعه جهانی دانست.

,

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری توافقات طرفین در ملاقات اخیر در نیویورک، تلاش برای توسعه و تقویت هرچه بیشتر روابط دو کشور را اعلام کرد.

,

«رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی نیز در این گفتگوی تلفنی بر حفظ حقوق بشر و به‌ویژه حقوق زنان تأکید کرد و رسیدگی به امور پناهندگان افغانستانی را مسئولیت انسانی دانست که نیازمند توجه ویژه جامعه جهانی است.

,

وزیر امور خارجه اندونزی ضمن دعوت از همتای ایرانی برای سفر به جاکارتا، از توسعه همه‌جانبه روابط دو کشور استقبال و اظهار کرد: در این ارتباط توصیه‌های لازم به دستگاه‌های دولتی به عمل آمده است تا توافقات و پروژه‌های تعریف شده فی ما بین با سرعت مناسب اجرایی و یا نهایی شوند.

,

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی همتای خود را در جریان گفتگوهای اخیر هسته‌ای قرار داد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تأکید کرد.