لزوم اهتمام بانک مرکزی به ارائه تسهیلات ارزان قیمت خرید مسکن
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، مهرداد بذرپاش در ادامه سلسله مکاتبات فنی خود پیرامون تحقق احکام قانونی بر زمین مانده در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، پانزدهمین و آخرین نامه را خطاب به رئیس جدید بانک مرکزی صادر نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
رییس کل دیوان محاسبات کشور در این نامه با تاکید بر لزوم اهتمام بیش از پیش بانک مرکزی به ارائه تسهیلات ارزان قیمت زمین و مسکن، توجه ویژه نظام بانکی برای ساخت یا خرید حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جهت اقشار مستضعف را خواستار شد.
,
 
,
مهرداد بذرپاش در بخش دیگری از این نامه، از علی صالح آبادی خواسته است تا تحقق موارد مغفول مانده ذیل را نیز در دستور کار قرار دهد:
,
- واگذاری اموال مازاد بانک‌ها و افزایش سرمایه بانک‌های دولتی
,
- اصلاح سیاست‌های ارزی و تجاری و تعرفه‌ای با رویکرد ارتقای کیفیت و رقابت‌پذیر ساختن کالاهای ساخت داخل برای صادرات
,
- اختصاص حداقل ۱۵ درصد از میانگین تسهیلات اعطایی بانک‌های عامل غیرتخصصی به بخش کشاورزی.
,
 
,
گفتنی است در پایان این نامه به رییس بانک مرکزی یادآور شده است مبنای رسیدگی مالی، رعایت و عملکرد توسط دیوان محاسبات، علاوه بر مصادیق فوق الذکر، اجرای قوانین و اسناد بالادستی، ارتقای شفافیت، مبارزه با فساد و حذف قوانین مزاحم خواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام
]
رییس کل دیوان محاسبات کشور در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی بر لزوم اهتمام این بانک به ارائه تسهیلات ارزان قیمت خرید مسکن تاکید کرد.