سرمایه گذاری خارجی بیش از ۲.۵ برابر شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در شش ماهه نخست امسال، ۱۱۳ مورد سرمایه گذاری خارجی به ارزش بیش از دو میلیارد و ۶۱۴ میلیون دلار در کل کشور تصویب شده که از لحاظ تعداد ۸۸ درصد و از نظر ارزش ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. البته ۷۴ مورد از کل طرح‌ها با حجم سرمایه گذاری دو میلیارد و ۲۲۷ میلیون دلار، یعنی حدود ۸۵ درصد از کل، در بخش صنعت، معدن و تجارت بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
همچنین از این تعداد در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت، ۲۷ مورد در حال بهره برداری و مابقی در حال طی مراحل اجرایی است.
,
 
,
بر اساس این آمار، سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۵۱ و از نظر ارزش ۱۶۱ درصد رشد داشته و به لحاظ تعداد پروژه‌ها، سهم بخش صنعت ۷۰، معدن ۳سه و تجارت یک درصد بوده است.
,
 
,
در این میان از بین ۷۴ مورد سرمایه‌گذاری خارجی در این بخش، ۲۲ شرکت با ۱۰۰ درصد سهامدار خارجی، ۲۹ شرکت بصورت مشارکتی با شرکای داخل (J.V) و ۱۳ مورد به صورت مشارکت مدنی، بیع متقابل و BOT اجرا می‌شود.
,
 
,
مهم‌ترین گروه‌های کالایی سرمایه‌پذیر
, مهم‌ترین گروه‌های کالایی سرمایه‌پذیر,
 
,
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صمت، بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در دوره مورد بررسی نیز در گروه‌های ساخت مواد و محصولات شیمیایی با یک میلیارد و ۷۸۷ میلیون دلار، ساخت فلزات اساسی با ۳۶۸ میلیون دلار، ساخت رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی با ۲۲۳ میلیون دلار، ساخت محصولات از توتون و تنباکو با ۷۴ میلیون دلار بوده است.
,
 
,
پنج کشور اول از لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب نیز کشورهای غنا با یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار، امارات با ۳۶۸، افغانستان با ۲۰۸، هلند با ۷۹ و ترکیه با ۳۷ میلیون دلار هستند.  
,
 
,
کرمان صدرنشین جذب سرمایه خارجی
, کرمان صدرنشین جذب سرمایه خارجی,
 
,
در این میان، استان‌های سیستان و بلوچستان ۸۱، کرمان ۱۱، زنجان ۴، مرکزی ۲ و آذربایجان شرقی ۲ درصد از حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب در بخش صعت، معدن و تجارت را جذب کرده اند.
,
 
,
سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شامل کلیه درخواست‌ها اعم از سرمایه‌گذاری جهت ایجاد طرح‌های جدید، خرید سهام شرکت‌های موجود و همچنین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در قالب ترتیبات قراردادی است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
 
,
 
]
در شش ماه نخست امسال حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۱ درصد رشد داشته، کشور غنا بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را در کشور انجام داده‌ و سیستان و بلوچستان نیز بیشترین سرمایه را جذب کرده است.