خیز جدید بیماران کرونایی در گلستان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی متکی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: در روزهای اخیر میزان مراجعات سرپایی بیماران کرونایی افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

مدیر روابط عمومی و امور بیین الملل دانشگاه علوم پزشکی گلستان  ادامه داد: معمولا در این فصل با موضوع آنفولانزا نیز در استان گلستان رو به رو بودیم و ممکن است برخی از مراجعه بیماران مربوط به بیماری آنفولانزا باشد.

,

متکی بیان کرد: در کل کشور خیز جدیدی از شیوع ویروس کرونا شاهد هستیم و بر تعداد شهرهای قرمز نیز افزوده شده و اگر مردم رعایت نکنند و به شیوه‌نامه‌های بهداشتی اهتمام نداشته باشند  این پیش بینی را خواهیم داشت که وارد خیز بعدی کرونا شویم.

,

وی بابیان اینکه اپیدمیولوژیست‌های کشور این پیش‌بینی را داشتند که موج ششم کرونا اتفاق می افتد، ابراز داشت: برخی مردم نیز برای واکسیناسیون مراجعه نکردند و این مسئله باعث شده که میزان شیوع ویروس کرونا تشدید شود.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: واکسن به میزان کافی وجود دارد و مردم می توانند برای واکسیناسیون به مراکز تجمیعی ما مراجعه کنند و آمارهای ما نشان داده افرادی که نسبت به کرونا واکسینه شدند به میزان کمتری در مراکز درمانی به دلیل کرونا بستری می‌شوند.

,

متکی یادآور شد: در حال حاضر شهرهای استان گلستان در وضعیت آبی و زرد قرار دارند  و خوشبختانه شهری با وضعیت نارنجی و قرمز نداریم.

,

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۲۰۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند، افزود:  از این تعداد ۴۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند که ۱۸ نفر از این بیماران به دلیل بدخیمی شرایط به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: در کل کشور خیز جدیدی از تعداد بیماران کرونایی شروع شده و ممکن است به دلیل عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی موج ششم کرونا را در گلستان تجربه کنیم.