کتاب اشعار آیینی ۷۳ شاعر البرزی در خصوص دفاع مقدس منتشر می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی شورگشتی مسئول انجمن شعر اتاق آبی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: این انجمن به مناسبت هفته دفاع مقدس در ۳۱ شهریور ماه سال جاری عصر شعری با نام "خاک ریز واژه ها" را در سالن گفتگو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با شعرخوانی شاعران مطرح کشوری و استانی برگزار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: در همین راستا مدیرکل محترم ارشاد البرز در همان جلسه پیشنهاد جمع آوری آثار شاعران ایران کوچک با موضوع دفاع مقدس را مطرح و مقرر گردید انجمن اتاق آبی مسئولیت جمع آوری و گرداوری کتاب مذکور را بر عهده بگیرد و این مجموعه شعر با حمایت اداره کل ارشاد استان چاپ شود.
,
 
,
شورگشتی بیان کرد: بنابراین پس از این رویداد فراخوانی در جهت ارسال آثار شاعران استان البرز از ۳۱ شهریورماه (هم‌زمان با آغاز هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس) انتشار و مهلت پایان ارسال هم ۲۳ مهرماه تعیین شد.
,
 
,
مسئول انجمن شعر اتاق آبی گفت: هدف از گردآوری این مجموعه شعر؛ گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده که رشادت های آن عزیزان با زبان شعر (هنر ملی این مرز و بوم) به تصویر کشیده شود و از طرفی  موجب کشف استعدادها و افزایش انگیزه در شاعران نوقلم و موجبات شناساندن اساتید و مفاخر ادبی این عرصه (شعر آیینی) به هم استانی های عزیز را فراهم آورد.
,
 
,
وی با بیان اینکه حیطه برگزاری فراخوان فقط در سطح استان البرز بوده است، ادامه داد: ۱۰۵ اثر (از ۷۳ شاعر) به دبیر خانه شعر کتاب دفاع مقدس ارسال شده است که تمام شاعران مذکور از ایران کوچک بوده اند.
,
 
,
شورگشتی تاکید کرد: کتاب مذکور پس از بررسی و کارشناسی داوران و انتخاب آثار برگزیده جهت چاپ به انتشارات مورد نظر ارسال می شود و فکر می کنم طی یک ماه آینده پس از طی مراحل کارشناسی و فرآیند اخذ مجوزهای مربوطه چاپ خواهد شد.
,
 
,
این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: استقبال از فراخوان مذکور همانگونه که در آمار ارسالی آثار به دبیرخانه مشخص است بسیار خوب و گسترده بوده و از طرفی شاعران مطرح شعر آیینی استان البرز در این فراخوان که مزین به نام و یاد شهدای دفاع مقدس بوده، شرکت کرده‌اند که این امر موجب شده که این مجموعه شعر از لحاظ کمی و کیفی، بسیار مطلوب ارزیابی گردد.
,

 

,

انتهای پیام/

]
مهدی شورگشتی گفت: ۱۰۵ اثر (از ۷۳ شاعر) به دبیرخانه شعر کتاب دفاع مقدس ارسال شده است که تمام شاعران مذکور از ایران کوچک بوده‌اند.