تغییر ساعت طرح ترافیک پایتخت در گروی وضعیت کرونا است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از زمان شیوع کرونا در کشور، ساعت و نحوه اجرای طرح ترافیک در تهران نیز مورد توجه قرار گرفته و سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان و لغو و اجرای دوباره طرح، تصمیم بر آن شد تا ساعات اجرای طرح ترافیک در تهران کاهش پیدا کند و با آغاز در ساعت ۸:۳۰ در ساعت ۱۶ به پایان برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
حالا در شرایطی که دورکاری‌ها لغو شده و بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه‌ها نیز به تدریج در حال اجراست، ترافیک و آلودگی هوا به یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های جدی در شهر تهران بدل شده و این نگرانی وجود دارد که با عادی شدن فعالیت‌ها، آلودگی هوا در شهر تهران به وضعیت هشدار برسد.
,
 
,
وضعیت ترافیک هم از ابتدای مهرماه به وضعیت هشدار رسیده و حتی پلیس و شورای شهر تهران نیز نسبت به این موضوع ورود کردند. در این شرایط این مساله وجود دارد که تکلیف اجرای طرح ترافیک در تهران چگونه خواهد بود و آیا در شرایطی که همه چیز به حالت عادی بازگشته، ساعت و نحوه اجرای طرح ترافیک نیز به ساعات قبلی و عادی خود بازخواهد گشت یا خیر؟ موضوعی که استاندار تهران به آن پاسخ داده است.
,
 
,
محسن منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تغییر طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا و بازگشت به ساعت قبل گفت:‌ موضوع طرح ترافیک صرفا تابع آلودگی هوا نیست و مولفه‌های دیگری از جمله کرونا هم در آن دخیل است. تغییر در ساعت این طرح نیز در پی تغییر ساعات کاری و ملاحظات دیگر اعمال شده بود. 
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز برای تغییر در ساعت و نحوه اجرای طرح ترافیک نباید تک مؤلفه‌ای تصمیم گرفت، تصریح کرد:‌ ابتدا باید میزان کاهش کرونا را بررسی کنیم و سپس در این مورد تصمیم گیری شود. 
,
 
,
استاندار تهران ادامه داد: اخیرا نیز در این مورد در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث شد؛ اما تمصمیمی گرفته نشد و باید دید که در آینده چه تصمیمی در مورد آن اتخاذ خواهد شد. 
,
 
,
منصوری در مورد اینکه آیا با کاهش نگرانی از کرونا ساعت اجرای طرح ترافیک نیز به حالت اولیه خود بازخواهد گشت؟ به ایسنا گفت: اگر مؤلفه کرونا در تصمیم گیری درباره طرح ترافیک حذف شده و نگرانی در مورد آن کاهش پیدا کند با تصمیم ستادملی مقابله با کرونا امکان تجدید نظر در این خصوص وجود دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
منبع: ابسنا
,
]
استاندار تهران از احتمال تغییر در ساعت اجرای طرح ترافیک پایتخت در صورت کاهش نگرانی‌ها از شیوع کرونا خبر داد.