صنعت لوازم خانگی ایران رقیب سرسخت آلمانی‌ها/ لوازم خانگی مرغوب ایرانی را با مارک سامسونگ می‌فروشند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد شیرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی ایران در عرصه جهانی حرف برای گفتن دارد، اظهار کرد: متاسفانه عدم ورود ورود کارشناسانه حوزه تجارت به صنعت تولید لوازم خانگی سبب شده تا تولیدگران این عرصه در ایران مورد مغفول واقع شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , اروم نیوز،,

وی بزرگترین مشکل صنعت تولید لوازم خانگی در کشور را بحث معرفی و صادرات آن عنوان کرد و ابراز کرد: اینکه تولیدکنندگان با کیفیت ترین لوازم را با کمترین قیمت تولید ولی بازاری برای عرضه نداشته باشند، یک آفت اقتصادی است.

,

شیرزاده با تاکید بر اینکه شرکت دوران صنعت ترکان ارومیه به بحث تجارت نگاه حرفه‌ای دارد، بیان کرد: خوشحالیم که اعلام کنیم در تامین برخی از قطعات لوازم خانگی بیش از ۵۰ درصد بازار کشور را در اختیار داریم.

,

وی با اشاره به صادرات محصولات تولید شده در ایران به کشورهای روسیه، ازبکستان و ترکیه، گفت: برخی قطعات صادراتی به این کشورها در کشور مقصد به نام شرکت‌های خارجی ثبت و به اروپا صادر می‌شود.

,

شیرزاده با بیان اینکه لوازم خانگی ایرانی را در برخی مواقع به نام مارک‌های خارجی به فروش می‌رسانند، گفت: حتی در برخی از نقاط مرزی همچون بانه نیز لوازم تولید داخلی و مرغوب ایرانی را با مارک برند های معروف همچون سامسونگ به فروش می‌رسانند؛ ایران یکی از قطب های جهانی در تولید اجاق گاز است و به زودی در عرصه تولید تلیوزیون نیز حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

,

وی ادامه داد: مدیران بازگانی شرکت دوران صنعت ترکان ارومیه در تلاشند تا صادرات لوازم خانگی ایرانی را به کشورهای عربی نیز آغاز کنند.

,

مدیر بازگانی شرکت لوازم خانگی در رابطه با مشکلاتی که تحریم‌های ناجوانمردانه اقتصادی برای آنان تحمیل کرده است، اظهار داشت: برخی از شرکت‌های خارجی از ترس تحریم‌های اقتصادی، حتی با طرف‌های ایران وارد مذاکره نیز نمی‌شوند؛ در همین راستا شرکت‌هایی از طرف ما در کشورهای خارجی به ثبت رسیده است که در دور زدن تحریم‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

,

وی با وجود تاکید بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی مدعی شد که واردات لوازم خانگی خارجی به کشور سبب پویا شدن صنعت داخلی و ایجاد یک بازار رقابتی خواهد شد که در نهایت منجر به سود مصرف کننده می‌شود.

,

شیرزاده با بیان اینکه تجارت شرکت بازگانی شرکت دوران صنعت ترکان ارومیه بر پایه انرژی است، ادامه داد: متاسفانه عمده صادرات صورت گرفته از کشور و به خصوص آذربایجان‌غربی خام فروشی و یا محصولات کشاورزی است که منجر به نابودی منابع آبی شده است؛ در همین راستا شرکت بازگانی شرکت دوران صنعت ترکان ارومیه تجارت خود را بر پایه ارزش افزوده و انرژی پایه گذاری کرده است.

,

وی همچنین از عدم حمایت مسوولان گلایه کرد و افزود: به طور مثال برخورد سلیقه‌ای اداره استاندارد سبب راکد ماندن تولید در بسیاری از صنایع استراتژیک و حساس شده است. همچنین سازمان انبارهای عمومی در گمرگ بازرگان به جای حمایت از تجار، به گونه‌ای سخت گیرانه عمل می‌کنند که تجار دچار مشکلات متعددی می‌شوند.

,

این مدیر بازگانی با بیان اینکه گسترش روابط خارجی در دولت سیزدهم به نفع تولیدکنندگان خواهد بود، افزود: متاسفانه کاهش روابط خارجی در دوره‌‌های گذشته سبب شده تا در دعوت از تجار خارجی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی کشور با مشکل رو به رو باشیم.

,

وی ادامه داد: تحریم صنعت کشتیرانی ایران سبب شده تا هزینه‌های حمل قطعات صادراتی و وارداتی بیش از ۲ برابر افزایش یابد.

,

شیرزاده ابراز امیدواری کرد که دولت جدید با شرایط جذاب تامین نقدینگی و کاهش پروسه صدور مجوز طولانی مدت، منجر به گشایش اقتصادی در بحث تجارت شود.

,

وی در انتقاد از اتاق بازرگانی نیز گفت: اتاق بازرگانی ارومیه یک نماد است و از صادرات برعکس واردات هیچگونه حمایتی ندارد.

,

وی ادامه داد:  تامین مواد اولیه، مواد اولیه داخلی با کمبود عرضه و قیمت بالای آنها، نقدینگی و نبود تسهیلات ارزان قیمت برای کمک به تولید و صادرات و واردات و روند طولانی صدور مجوز از طرف دولت از جمله این موانع است.

,

شیرزاده بیان کرد: تا کنون هیچ تسهیلات بانکی از طرف هیچ بانکی دریافت نکردیم و با سرمایه خود شرکت‌ را راه‌اندازی کرده ایم.

,

این فعال اقتصادی گفت: زمینه اصلی فعالیت شرکت تامین قطعات خطوط تولید لوازم خانگی در سطح کشور است که در یک سال اخیر علاوه بر تامین بخش مهمی از بازار داخل، کار صادرات قطعات لوزام خانگی را نیز به کشورهایی همچون ازبکستان، روسیه و ترکیه شروع کردیم.

,

انتهای پیام/

]
شیرزاد گفت: قطعات تولید داخلی ایران در حوزه لوازم خانگی، با بهترین محصولات جهانی از جمله مارک‌های معتبر آلمانی رقابت می‌کند.