حاج "بیوک آقا" هیچگاه برای گرم‌کردن مجلس، روضه بی‌سند نخواند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تقی جابری در گفت‌وگو با تبریز بیدار ضمن تسلیت فقدان حاج بیوک آسایش به جامعه حسینی اظهار داشت: فقدان او ضایعه بزرگی برای جامعه حسینی و قاطبه ذاکرین و مداحان اهل بیت(ع) بده و حقیقتا جبران‌ناپذیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

وی افزود: وقتی خادم حسین(ع) از دنیا برود جمعی از حسینیان در محدوده خودشان عزادار می‌شوند اما مقام و منزلت حاج بیوک آسایش در تشکیلات سیدالشهدا(ع) به قدری است که تمام تشکل های حسینی و قاطبه هیئات حسینی و ذاکرین به عزا برخاسته اند.

,

کمّیت مجلس در حال او اثری نداشت

, کمّیت مجلس در حال او اثری نداشت,

این مداح اهل بیت(ع) دلیل رسیدن حاج بیوک آسایش به این درجه را اخلاص او دانسته و گفت: او به گونه ای نوکری اهل بیت(ع) را کرده بود که در هر مجلسی چه با ده نفر چه هزار نفر جوری مداحی می کرد که انگار مخاطب او حضرت صدیقه طاهره(س) و حضرت ولیعصر(عج) است.

,

این مداح تبریزی تصریح کرد: روضه های حاج بیوک آسایش مستند به روایات بود و به خاطر گرم کردن مجلس هر مطلب سخیف و سبک را نمی‌خواند. 

,

وی، تواضع را از ویژگی های بارز حاج بیوک آسایش برشمرد و گفت: اگر در مجلسی ده نفر مداح حضور داشت، او سعی می کرد که همه آنها ذکر مصیبت کنند و اگر در پایان وقتی باقی می‌ماند خودش مداحی می‌کرد.

,

جابری بر تقوا و صفای باطن زنده یاد آسایش تاکید کرده و افزود: دائم الجماعه بودن، دائم الوضو بودن و اقامه نماز اول وقت از جمله ویژگی های مهم اخلاقی او بود. نه غیبت کسی را می‌کرد و نه به غیبت کردن کسی گوش می‌داد. کسی جرات نمی کرد در حضور حاج بیوک آقا غیبت کسی را کند و به فرد غیبت کننده مجال غیبت نمی داد و فورا تذکر می داد.

,

به عزاداری سنتی پایبند بود / پدری پیر برای مادحین جوان

, به عزاداری سنتی پایبند بود / پدری پیر برای مادحین جوان,

این مداح پیشکسوت بیان داشت: او به مداحان جوان تاکید می کرد که وضعیت آنها طوری باشد که هر کسی مداحی را ببیند یاد اهل بیت(ع) بیفتد و به آنها می گفت سعی کنید عزاداری هایتان برای امام حسین عزاداری سنتی باشد. حاج بیوک آسایش به عزاداری سنتی پایبند بوده و به آن سفارش می‌کرد.

,

جابری افزود: از دیگر توصیه های او به مداحان جوان حفظ احترام بزرگان و پیشکسوتان بود. 

,

حمد الهی برای نعمت شهادت فرزندش

, حمد الهی برای نعمت شهادت فرزندش,

وی به مراسم شییع پیکر فرزند شهید حاج بیوک آسایش در دوران دفاع مقدس اشاره کرده و گفت: من در تشییع پیکر فرزند شهیدش حضور داشتم. زمانی که تابوت پسر جوان شهیدش را در دوش خود گرفت، تبسم از چشم ها و لب هایش نمایان بود. دست هایش را بالا برده و گفت خدایا خودت این نعمت را داده بودی؛ این قربانی را در راه دین از من قبول بنما.

,

گفتنی است زنده یاد بیوک آسایش مداح تبریزی و پیرغلام اهل بیت(ع) عصر جمعه بر اثر تحمل یک دوره بیماری کلیوی دعوت حق را لبیک گفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
حاج تقی جابری ضمن اشاره به سجایای اخلاقی پیرغلام اهل بیت(ع) زنده یاد حاج بیوک آسایش گفت: روضه‌های او مستند به روایات بود و هر مطلب سخیف و سبکی را نمی‌خواند.