اگر نهاده‌های دامی با ارز آزاد تامین شود وضعیت تولید گوشت مرغ مطمئن‌تر خواهد شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: دولت بنا داشت مجوز استفاده از ارز ترجیحی را از هشت میلیارد دلار به ۱۲ میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار افزایش دهد و قیمت برخی از حامل‌های انرژی را آزاد کند و مابه التفاوت آن را در قالب مالیات مستقیم پرداخت کند.

وی افزود: ظاهرا دولت لایحه مذکور را پس گرفته و اکنون نمی دانم چه تصمیمی دارد.

قادری تصریح کرد:  اگر نهاده های دامی با ارز آزاد تامین شود درست است تورم ایجاد می شود اما شاید قدری وضعیت تولید گوشت مرغ مطمئن تر و هزینه های تولید کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از اقلام یارانه ای حیف و میل می شوند، عنوان کرد: از طرف دیگر از آنجا که منابع ارزی ما محدود است در این شرایط اختصاص ارز می تواند مشکل آفرین  باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت ارز نهاده های دامی را حذف کند و پول آن را به صورت یارانه مستقیم بپردازد شاید توجیه پذیرتر باشد.

قادری خاطرنشان کرد: تا زمانی که تولید راه نیفتد و به عنوان اولویت اول کشور تعریف نشود و قدرت خرید مردم افزایش نیابد گروه ها و اقشار فراوانی از مردم نیازمند حمایت های یارانه ای هستند و افزایش قیمت کالاهای اساسی می تواند بار مالی را بر مردم تحمیل کند.

وی افزود: باید تلاش کنیم که تولید و اشتغال در کشور افزایش یابد که به دنبال آن درآمد سرانه و قدرت خرید مردم نیز افزایش خواهد یافت در غیر این صورت مردم همچنان نیازمند حمایت‌های یارانه ای هستند و کار برای ما قدری سخت می شود.

قادری گفت: باید تلاش شود موانع موجود بر سر راه تولید برطرف و تولید در کشور تقویت شود زیرا در این صورت درآمدهای مالیاتی بیشتر می شود و مردم هم نیاز کمتری به دریافت یارانه خواهند داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
جعفر قادری گفت: اگر نهاده های دامی با ارز آزاد تامین شود درست است تورم ایجاد می شود اما شاید قدری وضعیت تولید گوشت مرغ مطمئن تر و هزینه های تولید کاهش یابد.