اقدامی در خصوص مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه زنان و خانواده انجام نشده است/ برگزاری جشنواره معرفی زنان نخبه بجنورد به زودی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعظم‌السادات افشین‌فر، عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در حاشیه جلسه کمیته بانوان شورای شهر در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: نشست های متعددی در کمیته بانوان شورای شهر با تعدادی از زنان نخبه در خصوص مطالبات سفر مقام معظم رهبری برگزار شد اما اتفاق خاصی در این خصوص صورت نگرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

افشین فر اضافه کرد: باتوجه به اهمیت موضوع زنان و خانواده، مطالبات در دستور کار قرار گرفته است تا با پیگیری ها گام به گام بتوانیم با همکاری بانوان فرهیخته استان، در جهت بهبود شرایط و اجرایی شدن مطالبات رهبری اقدامی صورت دهیم.

,

وی یادآور شد: در نشست های برگزار شده، موضوعات فرزند پروری، فرزندآوری، خانه داری و اهمیت آن، حضور زنان در عرصه های انقلاب در گروه دغدغه هایی است که مطرح می شود.

,

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در جهت معرفی زنان نخبه مسلمان در سطح کشور و جهان به عنوان الگو است، ادامه داد: براساس بیانات حضرت آقا، زنان مسلمان ایرانی باید مطالبه گر حقوق زنان در کشور و جهان باشند و در این حوزه نباید در موضع انفعال قرار بگیرند که برخی به بهانه حقوق بشر بخواهند موارد نادرستی را مطرح کنند.

,

وی گفت: این در حالی است که ما از نگاه اسلام مطالبه گر هستیم و طبق دستورات دین اسلام، حقوق زن بسیار بالاتر و برتر از آن است که در حقوق بشر نوشته شده باشد.

,

افشین فر گفت: با هدف معرفی زنان برتر و الگوهای در تراز انقلاب در اقشار مختلف به زودی دبیرخانه برگزاری جشنواره زنان نخبه بجنورد تشکیل و با دعوت اساتید و کارشناسان تشکیل شد و فراخوانی منتشر شد و با کمک مردم تعدادی از این نخبگان شناسایی و معرفی می شوند. 

,

این مقام مسئول وظیفه مادری و تربیت فرزندان، آشنایی با زنان نخبه اسلام و جهان، ترسیم نقش زن و شخصیت انسانی زن، تصحیح نگاه غلط به زن، توجه به مسائل و مشکلات خاص زنان، احیای هویت زن مسلمان، بصیرت افزایی در برابر تهاجم فرهنگی، تبلیغ زن و جهش فرهنگی اسلامی، ورزش بانوان، مبارزه با ضد ارزش شدن نقش مادری، مبارزه با تجمل غیرمعمول مد و جلوه گری را برخی از مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه زنان خواند.

,

انتهای پیام/

]
اعظم السادات افشین فر با اشاره به اینکه در سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی، ایشان در قالب بیانات موضوعات مختلفی را در رابطه با بانوان و خانواده مطرح کردند، گفت: متاسفانه در بسیاری از این موارد ورود خاصی انجام نشده است.