دستور ویژه فرمانده ناجا برای بسیج امکانات پلیس در مناطق زلزله زده هرمزگان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار "مهدی حاجیان" با بیان اینکه با انتشار خبر زمین لرزه در بندرعباس استان هرمزگان پلیس پای کار آمد، افزود: در این رابطه سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی تدابیری را اتخاذ و دستورات لازم را ابلاغ کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه نخستین و مهم‌ترین این راهبردها مدیریت، ایجاد آرامش و تامین امنیت برای مردم زلزله زده است به گونه ای که هموطنان عزیز هیچ دغدغه‌ای از این نظر نداشته باشند، گفت: مدیریت ترافیک در جاده‌ها و نیز امدادرسانی و برپایی چادرهایی برای اسکان مردم در تفرجگاه‌ها از دیگر اقدامات پلیس پس از وقوع زمین لرزه است.
,
 
,
سخنگوی ناجا  اعتماد مردم و همکاری مؤثر سازمان‌ها در این حادثه را از موارد هموارکننده ماموریت های نیروی انتظامی دانست و افزود: لذا قطع یقین می‌توان گفت همکاری مردم با گروه‌های امدادی و پلیس می تواند در ایجاد هرچه بهتر خدمات رسانی موثر باشد.
,
 
,
حاجیان ادامه داد: بر اساس تمهیداتی که نیروی انتظامی برای وقوع حوادث این چنینی اندیشیده است، با تمام توان برای خدمت رسانی به زلزله زدگان آمادگی دارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه تمام یگان های امدادی و عملیاتی نیروی انتظامی در سطح استان در حالت آماده باش کامل هستند، تصریح کرد: افزایش گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده پلیس در سطح شهر و برپایی چادر در مناطقی از شهر برای استقرار زلزله زدگان از دیگر اقدامات پلیس در این حادثه است.
,
 
,
معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مردم به هشدارهای پلیس توجه کنند، افزود: تلاش همه ما این است که برای هیچ یک از مردم اتفاق ناگواری نیفتد لذا مردم با رعایت هشدارهای پلیس و ستاد بحران می توانند همیار ما  و ستاد بحران باشند.
,
 
,
وی  اظهار کرد: مردم با حفظ خونسردی،جلوگیری از سوءاستفاده فرصت طلبان، سودجویان و تاکید بر مراقبت از اموال خود همیار ما باشند و پلیس نیز ضمن هوشیاری و اشراف کامل،  از آمادگی کامل در برقراری امنیت مناطق زلزله زده برخوردار بوده و ضمن افزایش نیروهای گشتی خود، تدابیر لازم را در این زمینه بکار خواهد گرفت.
,
 
,
حاجیان در پایان به مردم توصیه کرد از توجه به شایعات بی پایه و اساس در فضای مجازی خودداری و هرگونه اخبار موثق را از منابع معتبر و رسانه های رسمی کشور پیگیری و هرگونه موارد مشکوک را  از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۰ به پلیس  گزارش کنند.
,
 
,
به گزارش ایرنا، براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه ۲ زلزله به فاصله یک دقیقه استان هرمزگان را لرزاند.
,
 
,
زلزله‌ای به بزرگای ۶.۴ در مقیاس امواج درونی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه روز یکشنبه، در عمق ۱۵ کیلومتری شهر فین در هرمزگان را لرزاند. زلزله بعدی با بزرگای ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۵ و ۲۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه فین هرمزگان را لرزاند.
,
 
,
به دنبال زمین لرزه رییس جمهوری ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله شدید استان هرمزگان تاکید کرد که همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسئول در اسرع وقت به کمک مردم مناطق زلزله‌زده بشتابند.
,
 
,
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت و پس از اطلاع از وقوع زلزله در برخی استان های جنوبی کشور از تمام دستگاه‌های مسئول استان هرمزگان و همچنین در صورت نیاز استان‌های همجوار و نیز وزارتخانه‌های مسئول خواست در اسرع وقت و با اولویت امدادرسانی، رسیدگی به وضعیت منطقه را پیگیری کنند.
,
 
,
رییس جمهوری همچنین از معاون اول خود خواست در سریع‌ترین زمان ممکن با حضور در محل وقوع زلزله از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از آن را بررسی کند تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و اطمینان پیدا کنند که امدادرسانی به موقع و به خوبی انجام می‌شود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه از ابتدای وقوع زمین لرزه، ناجا تمامی امکاناتش را برای خدمت به مردم به کار گرفته است، گفت: فرمانده ناجا پس از وقوع این حادثه دستورات لازم را به فرمانده و مسئولان انتظامی استان مبنی بر بسیج همه امکانات در خدمت به زلزله زدگان ابلاغ کرد.