تعیین تکلیف سدهای نیمه تمام استان زنجان در سفر رئیس جمهور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: یکی از مهمترین مطالبات استان زنجان در سفر رئیس جمهور به استان زنجان بحث آب است که در برنامه‌ریزی‌های پیش سفر نیز این موضوع مطرح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی ادامه داد: در استان زنجان منابع آبی مشخصی وجود دارد که علیرغم خشکسالی‌های به وجود آمده تامین آب شرب و کشاورزی با ایجاد تاسیسات امکانپذیر است.
,
 
,
این مسئول یادآورشد: در دولت‌های گذشته اقدام به سدسازی در کشور شده است اما به نظر می‌رسد استان زنجان به سهم خود در این زمینه دست نیافته است.
,
 
,
معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر از سدهای تهم و کینه ورس در زمینه آب شرب استفاده می‌شود، افزود: سدهای نیمه تمامی در استان زنجان وجود دارد که برای تامین آب شرب و سایر امور به ویژه حوزه صنعت به اتمام این پروژه‌ها نیازمندیم.
,
 
,
سلطانی خاطرنشان کرد: سدبلوبین در شهرستان ایجرود و سد مراش در شهرستان ماهنشان با هدف تامین آب شرب برای منطقه در حال احداث بوده و برنامه ریزی داریم از آب شرب این سدها برای سایر نقاط استان زنجان نیز استفاده شود.
,
 
,
وی برضرورت تعیین و تکلیف سد مشمپا و کمبود جدی آب در شهرستان طارم تاکید کرد و گفت: در حال حاضر برای تامین آب کشاورزی شهرستان طارم نیازمند تاسیسات تنظیم آب هستیم که این تاسیسات در این شهرستان وجود ندارد.
,
 
,
این مسئول تصریح کرد: رهاسازی آب از سدهای بالادست از جمله استان آذربایجان شرقی به شهرستان طارم، مشکلات و چالش‌های بسیاری را با خود به همراه دارد که باید برای حل این مشکل نیز اقدامات لازم انجام شود.
,
 
,
معاون امور عمرانی استاندار زنجان بیان داشت: در سفر رئیس جمهور به استان زنجان باید به این موضوعات پرداخته شود که تلاش داریم علاوه بر مصوبات سفر سایر چالش‌ها در حوزه آب نیز مطرح شود.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
مهرداد سلطانی، معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: تعیین تکلیف سدهای نیمه تمام استان زنجان در سفر رئیس جمهور مطرح می‌شود تا مشکل آب استان حل شود.