مسیر تأمین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی تداوم یابد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت سه‌شنبه شب به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در این جلسه وزارت امور اقتصاد و دارایی گزارشی از برنامه مدون خود در زمینه «رشد اقتصادی بدون تورم» ارائه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این برنامه سیاست‌های حوزه پولی، مالی، کنترل نقدینگی، بودجه، تشویق تولید، اجرا و تکمیل پروژه‌های زیربنایی مورد توجه قرار گرفته است.

,

بر اساس تصمیم اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مقرر شد برنامه پیشنهادی وزارت اقتصاد با برنامه‌های سایر بخش‌های تیم اقتصادی دولت از جمله سازمان برنامه و بودجه، تلفیق شده و برای عملیاتی و اجرایی شدن در بودجه سال ۱۴۰۱ با رویکرد و هدف کنترل تورم و تامین رشد اقتصادی کشور آماده و ارائه شود.

,

در این جلسه همچنین سازمان برنامه و بودجه از وضعیت بودجه سال جاری گزارشی ارائه کرد که مبنای آن به کارگیری تمهیداتی از جمله تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی در دوره استقرار دولت سیزدهم بود.

,

رئیس جمهور در این زمینه تاکید کرد: تلاش شود تا روند تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی تا پایان سال ادامه یابد.

,

در ادامه این جلسه موضوع تعامل و گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با کشورهای بزرگ و دوست از جمله روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

,

آیت‌الله رئیسی با اشاره به گفتگوی تلفنی خود با رئیس جمهور روسیه، دورنمای همکاری‌های دو کشور را روشن و سازنده توصیف و بر لزوم تشکیل جلسه کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و روسیه با ریاست معاون اول رئیس جمهور و پیگیری توافقات تاکید کرد.

,

انتهای پیام/ک

]
رئیس جمهور با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه برای تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی در دوره استقرار دولت سیزدهم تاکید کرد: تلاش شود تا روند تامین بودجه بدون استقراض از بانک مرکزی تا پایان سال ادامه یابد.