رونمایی از چهار طرح محوری سازمان بسیج مهندسین عمران خراسان جنوبی رونمایی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بلالی مسئول سازمان بسیج مهندسین و عمران خراسان جنوبی در مراسم رونمایی از چهار طرح محوری سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری خراسان جنوبی که با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی و سایر مسئولان استانی برگزار شد‌، اظهار کرد: بسیج مهندسین و عمران یکی از اقشار ۱۹ گانه بسیج است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،,

وی با بیان اینکه دو ماموریت اصلی برای بسیج مهندسین و عمران تعریف شده، افزود: یک حوزه در بحث خدمت رسانی، الگو سازی و امید آفرینی است که در حوزه فعالیت های عمرانی نقش آفرینی و اثر بخشی میکند.

,

مسئول سازمان بسیج مهندسین و عمران خراسان جنوبی بیان کرد: حوزه بعدی در قالب ۷ کارگروه مدیریت شهری، معماری و شهرسازی اسلامی، کارگروه آب، مسکن، محیط زیست، کارگروه انجمن های صنفی و تخصصی و کارگروه حمل و نقل است.

,

بلالی عنوان کرد: بسیج مهندسین و معماری در این حوزه با استفاده از هیئت اندیشه ورز و جامعه نخبگانی نقش آفرینی تاثیرگذار را در برنامه خود قرار داده است.

,

وی با بیان اینکه اگر بسیج به دنبال فعالیت در عرصه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و دفاعی است، افزود: ابتدا باید جهاد اکبر انجام دهد.

,

مسئول سازمان بسیج مهندسین و عمران خراسان جنوبی گفت: اگر به دنبال کیفی سازی بسیج، کیفی سازی نیروهای انسانی و سرمایه های شاخص و با عیار طراز انقلابی و بسیجی هستیم ابتدا باید شاخص و عیار خودمان را بسنجیم و از آن غافل نشویم.

,

بلالی با بیان اینکه یکی از شاخص های ما شهدا هستند، که باید راهشان را ادامه داد، اظهار کرد: طرح “هر مهندس یک شهید” در راستای همین هدف است که بتوانیم در راستای اقتدار معنویت و اخلاق و جلوگیری از نفوذ انفرادی، شبکه ای و استحاله بخشی آرمانهای انقلاب توسط دشمن ایستادگی کنیم.

,

وی در مورد طرح “عمران روستا”، عنوان کرد: یکی از اهداف بسیج فعالیت در عرصه عمرانی است و معتقد هستیم با بضاعت استان و کشور میتوان خیلی از مشکلات روستاها و شهرها را حل کرد.

,

مسئول سازمان بسیج مهندسین و عمران خراسان جنوبی گفت: در این طرح قرار است از ظرفیت دستگاه های متولی، اجرایی و جامعه متخصصین استفاده شود؛ در این طرح با اعزام گروه های جهادی تخصصی و مشارکت و نقش آفرینی اصلی خود مردم اقدام میکنیم.

,

بلالی ادامه داد: هر کانون ما یک روستا را به عنوان الگو در برنامه کار خودش قرار میدهد و تا انتهای کار که تمام مشکلات و موانع روستا برطرف شود موارد را پیگیری میکند.

,

وی اظهار کرد: عنوان طرح بعدی “نذر تخصص” است. معتقد هستیم در اصل باید در حوزه توانمند سازی کار کنیم اما اینکه ما بتوانیم مشکلات بخشی و مقطعی را برطرف کنیم خالی از لطف نیست چراکه خیلی از مردم، اقشار آسیب پذیر و جامعه کم برخوردار ما در بخش مسکن و خدمات فنی و مهندسی که خدمات ارزان قیمتی نیست مشکل دارند که اگر هر مهندس در سال یک کار در حوزه های مختلف را به صورت رایگان انجام دهد خدمات قابل توجهی به مردم ارائه میشود.

,

مسئول سازمان بسیج مهندسین و عمران خراسان جنوبی بیان کرد: در استان ۲۷۰۰ مهندس عضو داریم که یک سوم این تعداد بسیجیان هستند.

,

بلالی عنوان کرد: طرح بعدی طرح “نذر پژوهش و عارضه یابی” است؛ یکی از ماموریت های اصلی بسیج مهندسین و عمران، عارضه یابی است؛ در قالب ۷ کارگروه مطرح شده هیئت های اندیشه ورز و جامعه نخبگانی باید پای کار آمده، چالش ها را رصد کرده و تحلیل پیش بینانه داشته باشند.

,

وی افزود: درخواستی که از مسئولان دارم این است که از ظرفیت بسیج استفاده کنند ما نخبگانی در این زمینه داریم که میتوانند تاثیر گذار بوده و نقش خود را به درستی ایفا کنند‌.

,

مسئول سازمان بسیج مهندسین و عمران خراسان جنوبی اظهار کرد: در تمامی کارگروه ها خراسان جنوبی مبتلابه است. در کارگروه آب در کشور مشکل داریم نه استان، ترافیک شهری، حمل و نقل، مدیریت شهری، معماری و شهرسازی اسلامی و تاثیر آن بر سبک زندگی مردم، مسکن، فناوری های نوین در ساخت و ساز و سایر موارد مباحثی است که در این موارد از تمام جامعه مهندسین و پژوهشگران کمک میخواهیم چراکه قرار است در این بخش مجدانه ورود کنیم، موارد را احصا کرده و راهکار ارائه دهیم.

,

بلالی تصریح کرد: هرکسی که دل در گروه خدمت به مردم دارد و میخواهد صادقانه برای مردم کار کند حتی اگر نامش در بسیج نوشته نشده باشد، بالاقوه بسیجی است.

,

انتهای پیام/

]
بلالی گفت: همزمان با سومین روز هفته بسیج از چهار طرح محوری سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری خراسان جنوبی رونمایی شد.