تهران برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت ویژه‌ای قائل است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز در دیدار «خسرو ناظری» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی(اکو) شناسایی و رفع موانع و مشکلات افزایش سطح مناسبات و همکاری‌های کشورهای عضو را در آستانه برگزاری اجلاس سران اکو، ضروری دانست و اظهارداشت: باید هرگونه مانع و مشکل در مسیر توسعه همکاری‌ها برطرف شود تا تبادلات و مناسبات اقتصادی کشورهای عضو اکو در سطح بالاتر و برتری انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی خاطرنشان کرد: هرکدام از اعضای سازمان اکو از ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند که فعال کردن آن می تواند به رونق اقتصادی منطقه بینجامد.

,

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در حوزه انرژی، تجارت، حمل و نقل، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دریا و گردشگری، گفت: برنامه ریزی‌ها و اقدامات جامع دبیرخانه سازمان اکو برای فعال کردن این ظرفیت‌ها می‌تواند رونق اقتصادی منطقه و پیشرفت و آبادانی کشورهای عضو اکو را به همراه داشته باشد.

,

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از فعال شدن و توسعه فعالیت های سازمان اکو حمایت می کند، افزود: تهران برای همکاری های منطقه ای در قالب سازمان همکاری‌های اقتصادی اهمیت ویژه‌ای قائل است و از اینگونه فعالیت‌ها حمایت می‌کند.

,

در این دیدار «خسرو ناظری» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی(اکو) نیز گزارشی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزای اجلاس سران سازمان اکو در ترکمنستان ارائه کرد.

,

پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) ۷ آذر ماه سال جاری به میزبانی ترکمنستان در شهر عشق آباد برگزارخواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام

,
 
]
رئیس جمهور از دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو خواست تا راهکارهای مناسبی برای فعال کردن ظرفیت و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو اکو اتخاذ کند.